برگزاری نشست هم‌اندیشی مدیران مدارس علمیه استان‌های مازندران و گلستان
کد خبر: 4114257
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۵

برگزاری نشست هم‌اندیشی مدیران مدارس علمیه استان‌های مازندران و گلستان

نشست هم‌اندیشی مدیران گروه‌های علمی تربیتی مدارس علمیه استان‌های مازندران و گلستان در مرکز خدمات حوزه علمیه مازندران برگزار شد.

آیت الله محمد باقر محمدی لائینی

به گزارش ایکنا از مازندران، آیت‌الله محمدباقر محمدی‌لائینی، نماینده ولی‌فقیه در مازندران، ۲۲ دی در نشست هم‌اندیشی مدیران گروه‌های علمی تربیتی مدارس علمیه استان‌های مازندران و گلستان که در مرکز خدمات حوزه علمیه مازندران برگزار شد، ضمن گرامیداشت ولادت حضرت زهرا(س) و روز زن و مادر، گفت: تلاش‌ها در جهت ارتقای علمی و تربیتی طلاب و روحانیت شایسته تحسین است.

وی با اشاره به سیره عملی و نظری حضرت زهرا(س) در مقوله ولایتمداری،‌ گفت: با وجود هجمه‌های استکبار و ضد انقلاب به ولایت فقیه باید الگوگیری از سیره حضرت زهرا(س) در دفاع از حریم ولایت مورد توجه همگان باشد.

آیت‌الله محمدی لائینی با بیان اینکه رسول خدا(ص) می‌فرمایند «زمانی كه در امتم بدعت‌ها هويدا گشت، بر عالم است كه علم خويش را آشكار كند، هر كه نكند لعنت خدا بر او باد»، افزود: راهپیمایی با محوریت دفاع از حریم ولایت مهم و شرکت در این راهپیمایی ضرورت دارد.

نماینده ولی‌فقیه در مازندران با بیان اینکه هدف از تأسیس حوزه تحصیل علم و یافتن تربیت دینی است، گفت: برای ایجاد انگیزه بین طلاب گروه‌های علمی تربیتی شکل گرفت تا طلاب احساس تعلق نمایند. طلاب فعال در این گروه‌ها باید خودجوش و خودگران باشند و مدیریت مدرسه علمیه باید در بحث نظارت ورود کند.

آیت‌الله محمدی‌لائینی با بیان اینکه باید بررسی شود آیا این گروه‌های علمی تربیتی در پیشبرد اهداف مدارس علمیه اثرگذار هستند، اذعان کرد: تربیت و تعلیم طلاب رسالت مهم حوزه‌های علمیه است که تحقق این مهم باید از سوی گروه‌های علمی تربیتی مورد توجه باشد.

نماینده ولی‌فقیه در مازندران ادامه داد: این گروه‌ها باید در راستای تقویت و ارتقای سطح علمی و تربیتی طلاب حوزه‌های علمیه فعالیت کنند. در حوزه‌های علمیه باید علم‌آموزی جدی گرفته و آموزش‌ها باید از طریق پژوهش‌محور کردن ارتقا داده شوند.

انتهای پیام
captcha