افتتاح برنامه جامع محرومیت‌زدایی و سازندگی مردم پایه بسیج مازندران
کد خبر: 4112902
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۴

افتتاح برنامه جامع محرومیت‌زدایی و سازندگی مردم پایه بسیج مازندران

آئین افتتاح برنامه جامع محرومیت‌زدایی مردم پایه بسیج استان مازندران، همزمان با افتتاح 2050 طرح محرومیت‌زدایی مردم پایه سازمان بسیج مستضعفین به صورت ویدئوکنفرانسی با حضور فرمانده کل سپاه پاسداران برگزار شد.

سید محمود حسینی پور

به گزارش ایکنا از مازندران، آئین افتتاح برنامه جامع محرومیت‌زدایی مردم پایه بسیج استان مازندران، 17 دی‌ماه همزمان با افتتاح 2050 طرح محرومیت‌زدایی مردم پایه سازمان بسیج مستضعفین به صورت ویدئوکنفرانسی با حضور سرلشکر سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران برگزار شد.

سیدمحمود حسینی‌پور، استاندار مازندران در این آئین گفت: بسیج سازندگی سپاه کربلا با هدفگذاری مناسب فعالیت‌های درخور تحسین و قابل توجهی در سراسر استان با هدف محرومیت‌زدایی و رفع فقر از چهره این خطه از شمال کشور ارائه کرده است.

وی با اشاره به نقش بسیج سازندگی سپاه کربلا در کشور، اظهار کرد: روستاهای متعددی برای توانمندسازی اقتصاد روستا در استان هدفگذاری شده است.

حسینی‌پور با بیان اینکه به دلیل عدم سیاست‌گذاری دقیق نتوانستیم از ظرفیت روستاها بهره‌مند شویم، تصریح کرد: در استانداری 500 روستا شناسایی شد تا با همکاری بسیج سازندگی اقتصاد مقاومتی در روستاها تحقق یابد.

استاندار مازندران با بیان اینکه در بازه زمانی ۱۳۹۹ تا ۱۴۰۱ بسیج سازندگی به میزان ۹۸۰ میلیارد تومان در بخش بسته‌های معیشتی، لوازم‌التحریر، البسه، جهیزیه و ... ارائه خدمت داشتند، خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات مهم سپاه کربلا در مقوله محرومیت‌زدایی، ساخت خانه مسکونی برای افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی در مازندران است که با قوت در دست اجراست.

وی اظهار کرد: به همت سازمان بسیج سازندگی سپاه کربلا از سال ۹۹ تا ۱۴۰۱ تعداد یک هزار و ۳۹۴ مددجوی بهزیستی و امداد خانه‌دار شدند، همچنین 442 مورد مسکن محرومین نیز در حال اجراست که در مجموع برای این اقدامات، 293 میلیارد تومان هزینه شده است.

حسینی‌پور گفت: بسیج سازندگی سپاه کربلا مازندران ساخت ۵۰۰ واحد مسکونی برای حاشیه‌نشینان منطقه چابهار را نیز متقبل شد که تاکنون ۲۰۰ واحد آن تحویل داده شده و ۳۰۰ واحد دیگر در دست اجرا است.

استاندار مازندران با بیان اینکه خداوند متعال را شاکریم که امروز شاهد افتتاح و بهره‌برداری از هزار و ۸۸۷ میلیارد تومان طرح محرومیت‌زدایی و سازندگی مردم پایه بسیج در استان مازندران هستیم، ادامه داد: یک هزار و 251 میلیارد تومان اعتبار پروژه‌های محرومیت‌زدایی و عمرانی در دست اقدام سازمان بسیج سازندگی سپاه کربلا در سال جاری است.

وی با بیان اینکه پیرو منویات رهبری در زمینه اقتصاد مقاومتی و احیای اقتصاد روستاها، بسیج سازندگی سپاه کربلا در بحث آموزش، توانمندسازی و اشتغالزایی تدابیری اندیشیده است، گفت: راه‌اندازی دهکده‌های اقتصاد مقاومتی در قالب تکمیل و توسعه یک دهکده استانی در سمسکنده ساری و راه‌اندازی 12 دهکده در شهرستان‌ها از جمله این اقدامات بوده است.

انتهای پیام
captcha