سومین همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری مازندران برگزار شد
کد خبر: 4108951
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۱

سومین همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری مازندران برگزار شد

سومین همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری مازندران با محوریت غرب استان «شهرستان‌های تنکابن، رامسر و عباس آباد» به میزبانی شهرستان تنکابن برگزار شد.

استاندار مازندران

به گزارش ایکنا از مازندران، سومین همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری مازندران با محوریت غرب استان «شهرستان‌های تنکابن، رامسر و عباس‌آباد»، اول دی ماه به میزبانی شهرستان تنکابن با حضور استاندار مازندران، نماینده مردم تنکابن، عباس آباد و رامسر در مجلس، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری، فرمانداران این سه شهرستان و مدیران ستادی استانداری و دستگاه‌های اجرایی، فعالان تولیدی و صنعتی و نمایندگان بخش خصوصی برگزار شد.

سید محمود حسینی پور، استاندار مازندران، در این همایش گفت: رویکرد جدیدی را در استان مازندران در حوزه اقتصادی باید ایجاد کنیم تا در این فرآیند جدید با طراحی سلسله اقداماتی، رویکردهایمان را تغییر دهیم.

وی افزود: در نظام سرمایه‌گذاری، اهداف و برنامه‌هایی داریم که بنا داریم این موارد را در این همایش‌ها به استحضار عموم سرمایه‌گذاران و مردم برسانیم و اگر نتوانیم گفتمان واحدی را ایجاد کنیم، موفق نخواهیم بود چرا که فعالیت‌های اقتصادی نیازمند بسترهای اجرایی است.

حسینی‌پور تصریح کرد: شناسایی ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در غرب مازندران یکی از برنامه‌های مهم ماست که متأسفانه سامانه‌ای برای معرفی ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در غرب استان نداریم. سرمایه‌گذار باید شفاف در جریان سرمایه‌گذاری قرار گیرد.

استاندار مازندران با بیان اینکه ۱۰۲ فرصت سرمایه‌گذاری در غرب مازندران آماده واگذاری است و به‌زودی در اختیار سرمایه گذاران قرار می‌گیرد و با بارگذاری این فرصت‌ها در سایت، همه سرمایه‌گذاران غرب استان می‌توانند به این حوزه‌ها ورود کنند، خاطرنشان کرد: بسته‌های سرمایه‌گذاری باید به گونه‌ای در اختیار متقاضیان قرار گیرد تا همراه با مشوق‌ها باشد و صدور پروانه‌های فعالیت سرمایه‌گذاری از معضلات استان مازندران بوده است که با آسیب‌شناسی صورت گرفته طی سه ماه اخیر با افتخار اعلام می‌کنیم مجوز‌های سرمایهگذاری کمتر از یک ماه صادر می‌شود.

وی اظهار کرد: سهم استان مازندران در بازار کشورهای منطقه باید مشخص شود که با مطالعات راهبردی نسبت به حل مشکل کیوی اقدامات صورت گرفته است و شناسنامه باغات مرکبات اجرایی شده است. امسال در بحث کیوی قدم‌های مناسبی گرفته برداشته شده و محدودیت‌های گمرکی برای صادرات محصولات کشاورزی در حوزه برنج، مرکبات و کیوی رفع شده است.

حسینی‌پور با بیان این که استان مازندران مقصد گردشگری است و زیرساخت جاده‌ای شایسته این استان بزرگ نیست، ادامه داد: باید همت کنیم این زیرساخت‌ها توسعه پیدا کند؛ همچنین ظرفیت‌هایی در این استان داریم که باید فعال شود تا این استان توسعه پیدا کند.

استاندار مازندران با بیان اینکه پسماند مازندران یک معضل است در حالی که یک فرصت اقتصادی بالقوه نیز هست به عنوان طلای سیاه که در دنیا از آن بهره‌گیری می‌شود، ادامه داد: یکی از معضلات اصلی شهرهای مازندران بحث درآمد است که علیرغم حضور دائمی گردشگران، شهرداری‌های ما با کمبود درآمد مواجه هستند که دلیلش این است نتوانستیم درآمد پایداری برای شهرداری‌ها ایجاد کنیم.

وی در پایان گفت: از اهداف محوری دولت سیزدهم ارتقای بخش‌های محروم و احیای روستاها و توجه به روستاییان است که ۵۰۰ روستا در مازندران به عنوان پایلوت توسعه اقتصادی مشخص شدند.

در ادامه شمس‌الدین حسینی، نماینده مردم تنکابن، رامسر و عباس‌آباد در مجلس شورای اسلامی در این همایش گفت: آنچه که گریبان ما را گرفته، موضوع اقتصاد است که مقام معظم رهبری بارها به آن اشاره کرده است. در دهه نود رشد اقتصادی ۸ درصد بوده است که سال ۹۰ به قیمت روز ۵۲۳ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کردیم و در سال ۱۴۰۰ نیز ۲۵۷ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کردیم که رشد سرمایه‌گذاری منفی ۴ شده است.

وی با اشاره به اینکه در تنکابن، عباس‌آباد و رامسر آبادی نخواهیم داشت مگر اینکه مازندران آبادی داشته باشیم، ادامه داد: باید سازوکارهای ملی داشته باشیم که به همین منظور در حوزه صدور مجوزها تغییراتی به‌وجود آمده است.

حسینی تصریح کرد: اصلاح مواد یک و هفت قانون اصل ۴۵ و تسهیل صدور مجوزها در کمسیون جهش تولید در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار دارد و جزو حقوق مدیران است و حتماً باید مطالعه کنند و مدیری اگر مجوزی را در موعد زمانی صادر نکند، مجرم شناخته می‌شود.

نماینده مردم تنکابن، رامسر و عباس آباد در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه تنها مجوزی را می‌توان از شما درخواست کنند که در سامانه وزارت اقتصاد بارگذاری شود، خاطرنشان کرد: طرح تسهیل تعیین مالی در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار دارد و یک چالش مهم برای کشور است که باید حل شود.

حسینی اظهار کرد: اجرای یک مصوبه دو ماه طول می‌کشد که این همایش‌ها می‌تواند به آسیب‌شناسی این حوزه‌ها کمک کند.

وی بیان کرد: تشکیل کنسرسیوم آزادراه چالوس به رامسر با حضور هفت بانک توسط هیئت دولت مصوب شده است که به‌زودی عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود. انتقال آب از دو هزار به سه شهرستان تنکابن، رامسر و عباس‌آباد با اعتبار ۳۰ میلیارد تومان که مصوب سفر رئیس جمهور می‌باشد، در دستور کار قرار دارد که مطالبه مهم ما از دولت است.

مظاهر معافی، فرماندار تنکابن نیز در این همایش با بیان اینکه تاکنون ۳۳ فرصت سرمایه‌گذاری در این شهرستان شناسایی شده است، گفت: ظرفیت‌های جنگل، دریا، جلگه و طبیعت بسیار زیبا بستر مناسبی برای توسعه صنعت گردشگری است.

وی افزود: در این شهرستان نیز تلاش شده است حوزه گردشگری را با بخش کشاورزی سنتی ادغام کنیم و با این راهبرد نیز بسته‌های ویژه‌ای برای سرمایه‌گذاری فراهم شود.

معافی تصریح کرد: وظیفه ماست با ایجاد تسهیلات لازم مسیرهای سرمایه‌گذاری را در کوتاه‌ترین زمان که به بستر سرمایه‌گذاری برند، فراهم کنیم.

فرماندار تنکابن با اشاره به تقسیم‌بندی سرمایه‌گذار، سرمایه‌پذیر و بازار مالی، خاطرنشان کرد: باید ارتباط این سه مورد طوری برقرار شود که محصول مد نظر ما بالاترین ارزش افزوده را فراهم کند.

وی اظهار کرد: در مجموعه دولت ما مسئولان وظیفه داریم این بستر و ریل را به نحوی شایسته ایجاد کنیم تا با کمک و حمایت نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تصویب قوانین سهل و آسان در حوزه سرمایه‌گذاری، سرمایه‌گذاران بتوانند با طیب خاطر در فضای امن سرمایه‌گذاری کنند.

معافی از حضور سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در این همایش قدردانی کرد و گفت: به موجب پیشنهادهای این سرمایه‌گذاران توانستیم آماری از سرمایه‌گذاری در این شهرستان فراهم کنیم.

انتهای پیام
captcha