بیشترین تمرکز شورای فضای مجازی بر توسعه کسب و کارهای اقتصاد دیجیتال باشد
کد خبر: 4108804
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۴
استاندار مازندران:

بیشترین تمرکز شورای فضای مجازی بر توسعه کسب و کارهای اقتصاد دیجیتال باشد

استاندار مازندران با تأکید بر اینکه باید تهدیدهای فضای مجازی را به فرصت تبدیل کنیم، گفت: بیشترین کار و تمرکز شورای فضای مجازی باید بر توسعه کسب و کارهای اقتصاد دیجیتال باشد.

استاندار مازندران

به گزارش ایکنا از مازندران، نشست شورای فضای مجازی استان مازندران، 30 آذر به ریاست استاندار مازندران و با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار و دستگاه‌های اجرایی عضو شورا برگزار شد.

سیدمحمود حسینی‌پور، استاندار مازندران در این نشست، گفت: باید از فضای مجازی به عنوان یک فرصت برای توسعه کسب و کارهای اقتصاد دیجیتال استفاده شود.

وی با اشاره به آمار فارغ‌التحصیلان بیکار در استان افزود: ‌می‌توان با بهره‌گیری درست از ظرفیت فضای مجازی، زمینه اشتغال بسیاری از جوانان و نوجوانان را در کسب و کارهای نوپا فراهم کرد.

حسینی‌پور با تأکید بر اینکه باید تهدیدهای فضای مجازی را به فرصت تبدیل کنیم، افزود: بیشترین کار و تمرکز شورای فضای مجازی باید بر توسعه کسب و کارهای اقتصاد دیجیتال باشد.

امید محبی، معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار مازندران نیز در ادامه این نشست با اشاره به تشکیل سه شورای عالی انقلاب فرهنگی، امنیت ملی و فضای مجازی با دستور امام راحل و رهبر معظم انقلاب، گفت: راه‌اندازی یک مرکز ملی، زیرمجموعه شورای عالی فضای مجازی، ابتکار رهبر معظم انقلاب بود که این مرکز به عنوان یک بازوی قدرتمند مصوبات شورای عالی را پیگیری و اجرایی کند.

وی ادامه داد: با توجه به خلأ تشکیلاتی برای پیگیری و اجرای مصوبات شورای عالی و مرکز ملی فضای مجازی در استان ها در دولت سیزدهم به دستور رئیس‌جمهور، شورای فضای مجازی در استان‌ها شکل گرفت و مازندران نخستین استانی بود که این شورا را تشکیل داد.

محبی با اشاره به فعال بودن سه کمیسیون محتوا، امنیت و تنظیم مقررات زیر مجموعه مرکز ملی فضای مجازی، تصریح کرد: با توجه به اهمیت موضوع فضای مجازی، پیشنهاد تشکیل دبیرخانه دائمی مرکز فضای مجازی در استان‌ها با چارت تشکیلاتی مصوب به شورای عالی فضای مجازی ارائه شده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری مازندران تأکید کرد: تمامی دستگاه‌های اجرایی متولی در استان باید برای حوزه‌های آموزش، تولید محتوا، امنیت و توسعه کسب و کارهای فضای مجازی برنامه‌ریزی کنند.

سجاد خسروانیان، مشاور اجرایی استاندار و دبیر شورای فضای مجازی استان مازندران نیز در این نشست، گزارشی از آیین‌نامه فعالیت استانی این شورا که قرار است به تصویب شورای عالی فضای مجازی برسد، ارائه کرد.

نخستین نشست شورای فضای مجازی مازندران، ۲۹ مردادماه ۱۴۰۱ با حضور ابوالحسن فیروزآبادی، دبیر شورای عالی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی و سیدمحمود حسینی‌پور، استاندار مازندران برگزار شد تا در این مورد هم استان در اجابت از دستور رئیس جمهور و وزیر کشور پیش‌قدم باشد.

همچنین تفاهم‌نامه همکاری و مشارکت بین استانداری مازندران و شورای عالی و مرکز ملی فضای مجازی، ۲۳ آبان‌ماه به منظور استفاده از ظرفیت و توانمندی‌های علمی و پژوهشی دستگاه‌ها و نهادهای استان امضا شد.

بر این اساس مقرر شد اداره‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات، اداره‌کل صمت، سازمان جهاد کشاورزی، اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، اداره‌کل امور اقتصادی و دارایی، رئیس مرکز مدیریت راهبردی افتا، رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای و رئیس اتاق بازرگانی استان در این کارگروه عضویت داشته باشند.

یادآور می‌شود، قرار است این کارگروه، زمینه‌های استفاده کسب و کارهای استانی از ظرفیت حمایتی مصوبه حمایتی کارگروه اقتصاد دیجیتال را بررسی و موانع را مرتفع کند.

انتهای پیام
captcha