گردهمایی طلایه‌داران تبلیغ در نکا برگزار شد
کد خبر: 4107969
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۶

گردهمایی طلایه‌داران تبلیغ در نکا برگزار شد

گردهمایی طلایه‌داران تبلیغ، امروز، ۲۷ آذرماه با حضور مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) مازندران در شهرستان نکا برگزار شد.

حجت الاسلام عالیشاهبه گزارش ایکنا از مازندران، گردهمایی طلایه‌داران تبلیغ،‌ امروز، ۲۷ آذرماه در شهرستان نکا برگزار شد.

حجت‌الاسلام بشیر عالیشاه، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) مازندران، در این گردهمایی گفت: یکی از سیاست‌های راهبردی کمیته امداد احیای فرهنگ خیر و احسان است.

وی با اشاره به نقش مهم روحانیت در تمامی میدان‌ها و عرصه‌های انقلاب اسلامی،‌ افزود: جهاد تبیین و احیای فرهنگ زکات بین مردم که یک کلیدواژه مهم قرآنی است از طریق روحانیت نتایج بسیاری در منطقه و شهرستان‌ها به همراه داشته است.

حجت‌الاسلام عالیشاه تصریح کرد: تاکنون ۱۱۰ میلیارد تومان زکات واجب و مستحب در استان مازندران جمع‌آوری شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) مازندران با بیان اینکه تمامی زکات جمع‌آوری شده در تهیه جهیزیه، لوازم خانگی، احداث مسکن، درمان، رسیدگی به امور معیشت خانواده‌ها، تهیه سبد غذایی، رزمایش مواسات و همدلی، اطعام مهدوی، اطعام حسینی، اطعام فاطمی و ... در استان هزینه می‌شود.

وی از برگزاری جشنواره علمی ترویجی زکات در ۸ دی‌ماه با حضور مسئولان کشوری و استانی در مازندران خبر داد و یادآورشد: این جشنواره با هدف بسترسازی در جامعه به منظور نهادینه کردن فریضه زکات در سبک زندگی آحاد جامعه، مهیا کردن عرصه‌های مدیریتی و اجرایی جامعه در جهت تحقق منویات و فرامین مقام معظم رهبری، ایجاد منظومه ساختار و مفاهیم جریان‌ساز نقش زکات بانگاه به آینده، زکات در اقتصاد اسلامی، جهاد تبیین مبنی بر فراهم‌سازی زمینه ارتقای سطح آگاهی و بینش جامعه با معرفی کارکردها و تأثیرات اقتصادی و اجتماعی زکات به منظور نظام‌سازی در جامعه اسلامی، جهاد تبیین تشریح، توجیه، ترویج و فرهنگ‌سازی زکات با استفاده از جامعه نخبگانی و فرهیختگان دارای تریبون، ایجاد زمینه مناسب در جهت تشویق مردم برای پرداخت زکات، تقویت باورهای دینی، بهره‌گیری از ظرفیت‌های عرصه‌های علمی، فرهنگی، هنری و ... برگزار خواهد شد.

عالیشاه با بیان اینکه این جشنواره در محورهای کلیپ کوتاه، خوشنویسی، عکس نوشته، طراحی و نقاشی، متن ادبی و داستان نویسی، موشن‌گرافی و شعر، کتابخوانی، مقاله و... برگزار می‌شود، اظهار کرد: علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با دبیرخانه جشنواره زکات مستقر در اداره کل کمیته امداد مازندران با شماره ۳۳۲۶۵۹۷۰ ارتباط برقرار کنند.

انتهای پیام
captcha