راه‌اندازی ۲۳ مرکز مهارت‌آموزی دانشجویان در دانشگاه‌های مازندران
کد خبر: 4105344
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۹

راه‌اندازی ۲۳ مرکز مهارت‌آموزی دانشجویان در دانشگاه‌های مازندران

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران با اشاره به مهارت‌آموزی دانشجویان در سال ۱۴۰۱ گفت: تاکنون ۲۳ مرکز مدیریت مهارت‌آموزی و مشاوره شغلی دانشجویان در دانشگاه‌های استان راه‌اندازی شده است.

مدیر کل فنی حرفه ای استان مازندران

به گزارش ایکنا از مازندران، سیدحسین درویشی، مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران، امروز، 16 آذرماه در نشستی با خبرنگاران و اصحاب رسانه، ضمن گرامیداشت روز دانشجو گفت: مهارت‌آموزی دانشجویان از اهمیت والایی برخوردار است و  تردیدی نیست که گسترش بی‌حد و اندازه دانشگاه‌های کشور در سال‌های اخیر، موجب به تأخیر انداختن حضور جویندگان کار در بازار کار کشور است و حاصل این همه رشد، نرخ بیکاری بیش از 50 درصدی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی است.

وی ادامه داد: هم‌اکنون 70 ‌درصد از مهارت‌جویان کشور که به مراکز فنی و حرفه‌ای مراجعه می‌کنند، فارغ‌التحصیلان دانشگاهی هستند، به عبارتی این میزان مراجعه‌کننده نشان می‌دهد فارغ‌التحصیلان دانشگاهی با آموزشی کوتاه‌مدت می‌توانند به کار مشغول شوند.

درویشی با اشاره به مهارت‌آموزی دانشجویان در سال 1401 تصریح کرد: تاکنون 23 مرکز مدیریت مهارت‌آموزی و مشاوره شغلی دانشجویان در دانشگاه‌های استان ایجاد شده است و از ابتدای سال جاری 473 دانشجو 52 حرفه آموزشی را در 87 دوره مهارتی طی کردند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران خاطرنشان کرد: در صورتی که ساختار اقتصادی کشور مناسب جذب نیروی کار باشد، چه بسا جوانان ترجیح می‌دهند به جای هزینه‌های بالای دانشگاه از طریق دوره‌های کوتاه‌مدت جذب بازار کار شوند. از این رو آموزش فنی و حرفه‌ای از ارکان مهم و اساسی برای ورود افراد به بازار کار و دستیابی به شغل‌های پایدار و با ثبات محسوب می‌شود.

انتهای پیام
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
اسماعیلی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۱/۰۹/۱۹ - ۰۶:۲۵
0
0
با سلام
آدرس مراکز در ساری بفرمایید قسمت برادران وهم خواهران
تشکر
captcha