برگزاری جشنواره خوشنویسی «زکات» در غرب مازندران
کد خبر: 4105087
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۹

برگزاری جشنواره خوشنویسی «زکات» در غرب مازندران

جشنواره خوشنویسی «زکات» با حضور هنرمندان خوشنویس غرب استان مازندران در شهرستان نور برگزار شد.

جشنواره خوشنویسی زکات در غرب مازندران

به گزارش ایکنا از مازندران، نخستین جشنواره علمی، فرهنگی و هنری «زکات» در مازندران در بخش خوشنویسی با حضور 27 هنرمند خوشنویس برجسته غرب استان مازندران، 15 آذرماه در شهرستان نور برگزار شد.

در این جشنواره که از سوی کمیته امداد امام خمینی(ره) با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و بسیج هنرمندان شهرستان نور، با حضور مسئولان شهرستانی در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار شد، حجت‌الاسلام والمسلمین قنبرعلی احمدی، امام جمعه شهرستان نور با حضور در جمع هنرمندان خوشنویس غرب استان در این جشنواره گفت: در رابطه با یکی از فضیلت‌ها و واجبات اسلامی، مثل زکات که در دست فراموشی قرار گرفته است، حرکت بسیار زیبا و دلنشینی از سوی  هنرمندان خوشنویس صورت پذیرفت.

وی افزود: از اینکه در کنار هنرمندان عزیز خوشنویس غرب استان که با عشق و علاقه در این جشنواره حضور پیدا کردند، بسیار خوشحال هستم.

قنبری تصریح کرد: مسئله زکات، بسیار مهم است که در هر آیه‌ای از قرآن که به نماز  اشاره دارد به دنبال آن زکات هم مطرح می‌شود. امیدواریم که  موضوع  زکات را که بسیار مهم و ارزشمند است و اسلام و آموزه‌های اسلامی برآن تأکید فراوانی کرده است، هرچه بیشتر به جامعه بشناسانیم.

یادآور می‌شود که آثار خوشنویسی به تحریر در آمده از سوی هنرمندان به دبیر خانه جشنواره واقع در کمیته امداد امام(ره) استان، در بخش خوشنویسی انتقال داده می‌شود تا همراه با آثار هنرمندان منطقه شرق و مرکز استان از سوی هئیت داوران داوری شود.

انتهای پیام
captcha