علاقه‌مندی معلولان برای کسب مهارت
کد خبر: 4104254
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۵
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران بیان کرد:

علاقه‌مندی معلولان برای کسب مهارت

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای مازندران با اشاره به اهمیت مهارت‌آموزی معلولان، گفت: میزان حضور معلولان در دوره‌های مهارتی، بیانگر علاقه‌مندی آن‌ها برای کسب مهارت است.

به گزارش ایکنا از مازندران، سید حسین درویشی، مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران، ۱۲ آذر در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه با اشاره به سوم دسامبر روز جهانی معلولان و اهمیت مهارت‌آموزی این قشر از جامعه، اظهار کرد: از میان آسیب‌های اجتماعی، مشکل بیکاری برای افراد دارای معلولیت در جامعه به‌دلیل شرایط خاص ایشان بیشتر از سایر قشرها مشهود است.

وی ادامه داد: از جمله نتایج آموزش‌های فنی و حرفه‌ای کاهش سطح بیکاری و تبعات منفی آن، کاهش معضلات اجتماعی، توانمندسازی کارآموزان دارای معلولیت برای زندگی بهتر، افزایش سلامت جسمی و روانی و امید به زندگی، توسعه عرصه‌های زندگی مانند کار و حرفه، بهبود روابط اجتماعی و مناسبات انسانی است.

درویشی به ارائه عملکرد آموزشی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان پرداخت و با اشاره به بخش توانمندسازی مهارتی معلولان، تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون، ۱۲۹ معلول در ۱۱ کارگاه، ۱۲ دوره آموزشی را در ۷ رشته مهارت‌آموزی فرا گرفتند.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران خاطرنشان کرد: میزان حضور معلولان در این دوره‌های مهارتی، بیانگر علاقه‌مندی این عزیزان برای کسب مهارت و حضورشان در جامعه به‌عنوان یک فرد توانمند است.

انتهای پیام
captcha