همایش اساتید بسیجی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی مازندران برگزار شد
کد خبر: 4102673
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۱

همایش اساتید بسیجی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی مازندران برگزار شد

همایش استادان بسیجی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان مازندران، روز گذشته، ۵ آذر در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری برگزار شد.

به گزارش ایکنا از مازندران، همایش استادان بسیجی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان مازندران، روز گذشته، 5 آذرماه همزمان با روز بسیج مستضعفین با حضور محسن رضایی، معاون اقتصادی رئیس‌جمهور در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری برگزار شد.

رضایی در این همایش گفت: بسیج مهمترین تجلی بازگشت به خویشتن ملت ایران است. معمار کبیر انقلاب اسلامی با ایجاد تشکیلات بسیج بازگشت به خود و خودباوری را در جامعه نهادینه کردند و با تشکیل بسیج معجزات بسیاری در کشور روی داده است.

رضایی تصریح کرد: در هشت سال دفاع مقدس بسیاری از دشمنان انتظار داشتند که ایران شکست بخورد، اما بعد از چند وقت به خودباوری رسیدیم و اکنون موشک و پهپاد ایران محصول بازگشت به خود ملت ایران است. امروز اگر می‌بینیم که فوتبالیست‌های ما پیروز شدند برای این است که از شکست درس گرفتند.

وی اظهار کرد: اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها دروغ می‌گویند که طرفدار ملت ایران و آزادی در ایران هستند و اگر آزادی و مردم‌سالاری دینی در کشورهای اسلامی نهادینه شود منافع آنان به خطر می‌افتد. با وجودگستاخی‌های استکبار جهانی، ملت ایران در مسیر حقانیت و حل مشکلات در تلاش است و با تلاش مضاعف درصدد رفع دغدغه‌های مردم با وجود محاصره اقتصادی و تحریم‌ها هستیم.

رضایی ادامه داد: دشمنان درصدد ایجاد ناامنی در جامعه ما بودند و هستند و می‌خواهند برنامه‌های تحریم اقتصادی خود را پیش ببرند. باید یکبار دیگر به بازگشت خویش برسیم و با تجربه از گذشته آینده را بسازیم و در بُعد فرهنگ و اقتصاد بیشتر کار کنیم و با برنامه‌ریزی اقتصاد کشور را توسعه دهیم.

وی تصریح کرد: فصل هفتم قانون اساسی در کشور به معنای واقعی اجرا و ظرفیت شوراهای اسلامی استفاده نشد و باید از این منبع برای مردمی کردن اقتصاد کشور تلاش کرد. بازگشت به خویش برای آینده ایران ضروری است و در این بین استادان بسیجی نقش غیرقابل انکاری در تحقق این امر دارند و اساتید بسیجی نباید خود را محدود به تدریس کنند و باید بسیج دانشگاه‌ها حلقه اتصال تولید، علم و اشتغال شود.

معاون رئیس‌جمهور گفت: در گذشته برای استان‌های شمالی مانند مازندران و گیلان می‌گفتند که این استان‌ها مناطق سبز کشور هستند و نباید واحدهای صنعتی و تولیدی ایجاد شود که این بدترین سیاست اقتصادی است و باید واحدهای فرآوری مطابق با زیست‌بوم منطقه در این استان ایجاد شود و استادان دانشگاه برای تکمیل زنجیره تولید تا صادرات اقدام کنند.

وی ادامه داد: از استادان بسیجی می‌خواهم که مسئله‌محوری اقتصاد و ایجاد حلقه تولید و بازاریابی علمی در حوزه محصولات کشاورزی را با راه‌اندازی واحدهای فرآوری جدی بگیرند و راهکارها را فقط ننویسید و باید در عمل کار کنند و دل به دریای حل مشکلات بزنند و استادان باید هم استاد نظر و عمل باشند.

معاون رئیس‌جمهور در پایان گفت: امروز همه ما به استادان جهادی در قاب عمل نیاز داریم و از نظریه‌گویی باید فاصله بگیریم.

انتهای پیام
captcha