هفدهمین جشنواره قرآنی تلاوت مجلسی به اجرا در می‌آید
کد خبر: 4102029
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۸
به میزبانی شهرستان قائم شهر در مازندران؛

هفدهمین جشنواره قرآنی تلاوت مجلسی به اجرا در می‌آید

رئیس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: هفدهمین جشنواره قرآنی تلاوت مجلسی به میزبانی شهرستان قائم شهر در مازندران به اجرا در می‌آید.

به گزرش ایکنا از مازندران، حمیدرضا عشریه، رئیس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، 3 آذر در نشست با مدیران مسئول موسسات فرهنگی قرآن و عترت استان،  به تشریح فعالیت های پیش روی اداره قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران پرداخت و گفت: تمامی روند دریافت مجوز فعالیت موسسات فرهنگی قرآن و عترت و سایر فعالیت‌های مرتبط با این موسسات از طریق سامانه به صورت اینترنتی درحال اجراست.

وی با اشاره به پیشینه و ظرفیت موسسات فرهنگی قرآن و عترت استان گفت: 75موسسه فرهنگی قرآن و عترت در استان فعالیت دارند.

عشریه با بیان این که بیشترین بیمه شده را فعالان قرآنی تشکیل می‌دهند، تصریح کرد: تا دو هفته آینده سامانه برای نام.نویسی جاماندگان بیمه فعالان قرآنی باز می شود، تلاش داریم با همراهی بیمه روستایی عشایری، تمامی فعالان قرآنی استان در راستای سایر فعالان قرآنی کشور از بیمه برخورددار شوند.

رئیس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، با ارایه این مطلب که پیرو انعقاد تفاهم‌نامه‌ای با مدیرعامل اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت، تمامی اعضای جامعه قرآنی که به‌عنوان معلم قرآنی فعالیت دارند و تحت پوشش بیمه نیستند می‌توانند از مزایای صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر بهره‌مند شوند.

وی اظهار کرد: به روز رسانی موسسات فرهنگی قرآن و عترت استان به تکنولوژی روز و افزایش سطح آگاهی و دانش فعالان این موسسات به شیوه‌های بهره مندی از سامانه های الکترونیکی مرتبط با حوزه فعالیتشان باید مورد توجه باشد.

عشریه بر لزوم ثبت نام موسسات فرهنگی قرآن و عترت زیر مجموعه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در سامانه حمد به آدرس الکترونیکی qia.ir تاکید کرد و  گفت: مؤسسات قرآن بعد از ثبت‌ نام باید تمام اطلاعات و فعالیت‌های مؤسسه خود را در این سامانه به‌روزرسانی کنند.

رئیس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: این اطلاعات زمان آغاز فعالیت، تعداد مربیان، تعداد قرآن‌آموزان، تعداد حفاظ قرآن، تعداد دوره‌های آموزشی و سطح‌بندی مؤسسه قرآنی را شامل می‌شود.

وی از رتبه بندی موسسات فرهنگی قرآن و عترت استان خبر داد و گفت: نحوه اخذ تسهیلات تبصره 18قانون بودجه نیز در دست پیگیری و اقدام است.

عشریه از اجرای طرح بشری خبر داد و افزود: متاسفانه در استان مازندران این طرح مورد اقبال موسسات فرهنگی قرآن و عترت قرار نگرفته است.

رئیس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با بیان اینکه طرح قرآنی بشری مسیری برای تدریس آسان روخوانی، درست خوانی و روانخوانی قرآن است، و موسسات فرهنگی قرآن و عترت استان برای اجرای این طرح به زودی اعلام آمادگی کنند. اظهار کرد: هفدهمین جشنواره قرآنی تلاوت مجلسی به میزبانی شهرستان قائم شهر در مازندران به اجرا در می‌آید، موسسات فرهنگی قرآن و عترت استان با دبیرخانه این جشنواره برای اجرای درست و باشکوه این رویداد قرآنی  همکاری‌های لازم را داشته باشند.

انتهای پیام
captcha