نشست شورای سیاست‌گذاری جشنواره «گفتمان خدمت» برگزار شد
کد خبر: 4101385
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۶

نشست شورای سیاست‌گذاری جشنواره «گفتمان خدمت» برگزار شد

نشست شورای سیاست‌گذاری نخستین جشنواره «گفتمان خدمت» روز گذشته، 30 آبان در حوزه امام علی(ع) ساری برگزار شد.

به گزارش ایکنا از مازندران، نشست شورای سیاست‌گذاری نخستین جشنواره دوسالانه «گفتمان خدمت» روز گذشته، 30 آبان با حضور رئیس شورای سیاست‌گذاری جشنواره، مشاور امور روحانیون رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور و نماینده ولی‌فقیه در مازندران در حوزه امام علی(ع) ساری برگزار شد.

حجت‌الاسلام عبدالرسول هاجری، رئیس شورای سیاست‌گذاری جشنواره دوسالانه «گفتمان خدمت» در این نشست گفت: این جشنواره در استان‌ها با حضور مدیران گروهای جهادی و تبلیغی طلاب و روحانیون و مراکز نیکوکاری و با ریاست مدیر حوزه‌های علمیه استان و مسئولیت اجرایی اداره کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان برگزار می‌شود.

وی افزود: مدیریت و راهبری تمامی مراحل این جشنواره در استان‌ها زیرنظر نماینده ولی‌فقیه دراستان صورت می‌گیرد.

هاجری با بیان اینکه هدف از برگزاری این جشنواره معرفی فعالیت‌های فعالان جهادی حوزه برای محرومیت‌زدایی و خدمات رسانی به مناطق آسیب دیده در سراسر کشور است، تصریح کرد: ایجاد شبکه فعالان جهادی در کشور و هم‌افزایی و همکاری‌های مشترک آن‌ها از دیگر اهداف جشنواره است.

رئیس شورای سیاست‌گذاری نخستین جشنواره دوسالانه «گفتمان خدمت» با اشاره به اینکه این جشنواره در دو مرحله استانی و ملی است که مرحله کشوری در قم و تهران برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: مصادیق گام‌های اول گفتمان خدمت شامل اطلاع‌رسانی عمومی در قالب‌های مؤثر، شوق‌انگیز و زیبا است.

وی افزود: لبیک گروه‌ها و نیروهای تبلیغی و جهادی حوزه به فراخوان رهبری است تا بتوانند مجاهدت‌ها و تلاش‌های خاموش که در طول چهار دهه بعد از انقلاب تا کنون انجام شده و به جهت اخلاص نیروهای جهادی درتاریخ انقلاب اسلامی مکتوم مانده در قالب این جشنواره در تاریخ اسلام و ایران ثبت بشود.

هاجری اظهار کرد: عرضه کار جزء توصیه‌های الهی است و موجب ایجاد انگیزه در انسان‌هایی که می‌خواهند کار خیر انجام دهند، می‌شود و ترویج کار خیر موجبات پویایی و نشاط را در جامعه فراهم می‌آورد.

وی با بیان اینکه با برگزاری این جشنواره به دنبال همگانی‌شدن گفتمان خدمت هستیم، گفت: معرفی خدمات جهادی طلاب و روحانیت به سیل‌زدگان، زلزله‌زدگان، آسیب‌دیدگان کرونایی و...در قالب این جشنواره مورد توجه است.

در ادامه حجت الاسلام بشیر عالیشاه، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مازندران از راه‌اندازی ۴۸۰ مرکز نیکوکاری در استان خبر داد و گفت: ۲۲۲ روحانی در قالب طرح ۳۱۳ در مراکز نیکوکاری استان مشغول خدمت و انجام وظیفه هستند.

وی افزود: شورای سیاست‌گذاری نخستین جشنواره دوسالانه گفتمان خدمت با ریاست مدیر حوزه‌های علمیه استان و مسئولیت اجرایی اداره کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان در مازندران تشکیل شده است و مدیریت و راهبری تمامی مراحل این جشنواره در استان زیر نظر نماینده ولی‌فقیه در استان صورت می‌گیرد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مازندران از ایجاد چهار کمیته تبلیغات، پشتیبانی، فضای مجازی و مراکز نیکوکاری ذیل شورای سیاست گذاری این جشنواره خبر داد و خاطرنشان کرد: دستاوردهای طلاب و روحانیون جهادی به مدت سه روز در مصلی نماز جمعه ساری در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.

عالیشاه تصریح کرد: دانش‌آموزان، دانشجویان، اساتید حوزه‌های علمیه، طلاب و هنرمندان علاقه‌مند به شرکت در این جشنواره آثار خود در قالب مقاله، پژوهش، نقاشی، فیلم کوتاه، عکس، موشن‌گرافی و... را تا ۲۵ آذر ماه امسال به کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مازندران ارسال کنند.

گفتنی است که این جشنواره در بازه زمانی پنجم تا هشتم آذرماه در مصلی امام خمینی(ره) ساری برگزار می‌شود و گروه‌ها و فعالان جهادی و مراکزنیکوکاری برای شرکت در نخستین جشنواره دوسالانه گفتمان خدمت باید تا 30 آبان در سایت Goftemankhedmat.ir ثبت نام به عمل آورند. 

آیین اختتامیه جشنواره زکات با حضور آیت‌الله اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه کشور و مرتضی بختیاری، مدیر کمیته امداد کشور هشتم دی‌ماه امسال به میزبانی مازندران برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha