مراسم شب خاطره دفاع مقدس بر عرشه ناو سهند برگزار شد
کد خبر: 4099088
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۹

مراسم شب خاطره دفاع مقدس بر عرشه ناو سهند برگزار شد

مراسم شب خاطره دفاع مقدس بر فراز عرشه ناو تمام ایرانی سهند برگزار شد و از خانواده‌های شهدا و پیشکسوتان دفاع مقدس تقدیر به عمل آمد.

مراسم شب خاطره دفاع مقدس بر عرشه ناو سهند

به گزارش ایکنا از هرمزگان، مراسم شب خاطره دفاع مقدس، شب گذشته، 21 آبان، بر فراز عرشه ناو تمام ایرانی سهند برگزار و از تعدادی خانواده‌های معزز شهدا و جانبازان و پیشکسوتان دفاع مقدس با اهدای لوح یادبود تقدیر به عمل آمد.

امیر دریادار دوم رضا قربانی، فرمانده قرارگاه مقدم ناوگان جنوب در این مراسم، اظهار کرد: در روزهای پرالتهاب پیروزی انقلاب اسلامی و در روزهایی که کشورمان ملتهب رویدادهای مختلف بود، قهرمانانی بودند که جانانه خانواده و تمامی علایق دینوی خود را گذاشتند و با دشمنانی که خواب‌های آشفته‌ای برای کشورمان دیده بودند، با دستان خالی مبارزه کردند.

وی افزود: این مراسم با هدف تجلیل از رشادت‌های پیشکسوتان عرصه دفاع، انتقال تجربیات آنان به نسل جوانی است که بدانند انسان‌های بزرگی در این کشور و در نیروهای مسلح ما وجود داشتند که جوانمردانه تا پای جانشان برای عزت ایران مقاومت کردند و اگر امروز امنیت و آرامشی داریم به برکت آن رشادت‌ها، ایثار و مقاومت‌ها است.

قربانی خاطرنشان کرد: این روحیه ایثار و از خود گذشتگی باید به نسل امروز و آینده منتقل و آن‌ها هم باید بدانند که در مقابل توطئه‌ها و مشکلات کشور باید جانانه و با اقتدار حضور داشته باشند.

فرمانده قرارگاه مقدم ناوگان جنوب اضافه کرد: جوانان امروز و آینده ما باید واقف باشند به این مهم که؛ پرچم پرافتخار جمهوری اسلامی ایران با ایثار و سختی‌های فراوان به دست ما رسیده است و باید همچون قهرمانان و جانبازان سربازان شایسته‌ای برای رهبر معظم انقلاب باشیم و این پرچم را تا رسیدن به دست مولایمان برافراشته نگه داریم.

حراست از انقلاب اسلامی وظیفه‌ای همگانی است

اسماعیل جهانگیری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان نیز در این مراسم عنوان کرد: برگزاری این‌گونه مراسم‌ها باعث ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و حفظ دستاوردهای دفاع مقدس می‌شود. امروز همه ما وظیفه داریم که از انقلابمان که ثمره خون هزاران شهید است، حراست کنیم و در حال حاضر که جنگ نرم جایگزین جنگ سخت شده است.

وی تصریح کرد: دشمن در پی تغییر افکار ملت است و وظیفه همه دستگاه‌های فرهنگی است که با تدابیری هوشمندانه به مقابله با آن برخیزد و نسل جدید را از جان‌فشانی مردان و زنانی که از جان و مال خود گذشتند تا ما با خیالی آسوده در امنیت به سر ببریم، آگاه کنیم.

عزت امروز جمهوری اسلامی مرهون خون شهدا است

سعید عبدلی‌زاده، رئیس حوزه هنری هرمزگان نیز در این آیین، بیان کرد: اگر همه ما کم‌کاری‌ها را کنار بگذاریم و با همه توان به ثبت و ضبط و اشاعه هنرمندانه خاطرات رزمندگانی که در نبرد عاشورایی ۲۹ فروردین سال ۶۷ که تمامی ابعاد یک نبرد عاشورایی را داشت بپردازیم، سال‌ها طول خواهد کشید که گوشه‌ای از آن‌ها به تصویر دربیاید.

وی با اشاره به اینکه این محفل را فرصتی برای ثبت و ضبط و اشاعه دلاوری‌هایی که بعد از جنگ تحمیلی نیز ادامه پیدا کرده می‌دانیم، تصریح کرد: اقتدار و عزت امروز جمهوری اسلامی ایران در خلیج‌فارس و تأمین امنیت اقتصادی به برکت خون همین شهدا و دلاوران نیروی دریایی ارتش و سپاه است که برای کشور امنیت، اقتدار و عزت آفریده‌اند.

یادآور می‌شود؛ در پایان این مراسم که به یاد شهدا و رزمندگان حماسه مقاومت نیروی دریایی ارتش در خلیج‌فارس و حضور دلیرمردان ناوهای «جوشن و سهند» در ۲۹ فروردین سال ۱۳۶۷ برگزار شد، سرود آوای رضوان از گروه سقای حسین و نمایش با موضوع عملیات خلیج‌فارس در ۲۹ فروردین سال ۶۷ اجرا و از رزمندگان و خانواده‌های شهدای نیروی دریایی ارتش، سه سرباز نمونه نداجا و تلاش‌های نویسندگان و هنرمندان استان تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام
captcha