کارگاه ملی «برای ایران» به کار خود پایان داد
کد خبر: 4098847
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۴

کارگاه ملی «برای ایران» به کار خود پایان داد

آیین اختتامیه کارگاه ملی طراحی، اکران شهری و پوستر با دستمایه گرافیک و کارتون با عنوان «برای ایران»، شب گذشته، 20 آبان‌ماه در سالن سعدی حوزه هنری استان اصفهان برگزار شد.

آیین اختتامیه کارگاه ملی «برای ایران» در اصفهان

به گزارش ایکنا از اصفهان، به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان اصفهان، کارگاه ملی «برای ایران» که از 18 آبان‌ماه با حضور بیش از 150 هنرمند گرافیست آغاز به‌کار کرده بود، شب گذشته، 20 آبان‌ماه به کار خود پایان داد.

در آیین اختتامیه این رویداد که با حضور تمامی هنرمندان حاضر در کارگاه، اساتید هنرمند و تعدادی از مسئولان حوزه هنری کشور و استان برگزار شد، مجتبی مجلسی، مدیر هنرهای تجسمی حوزه هنری استان اصفهان گفت: اینکه ما این‌قدر طراح گرافیست پای کار داریم که می‌آیند و به ایران و انقلاب ادای دین می‌کنند، جای بسی افتخار دارد.

وی ضمن ابراز خرسندی از حضور هنرمندان جوان و باتجربه در کنار یکدیگر در این کارگاه اظهار کرد: یکی از بهترین اتفاقاتی که می‌تواند در زمینه هنری رخ دهد، این است که هنرمندان از نسل‌های مختلف در کنار یکدیگر به تولید اثر بپردازند.

مدیر هنرهای تجسمی حوزه هنری استان اصفهان با اشاره به گردهم‌ آمدن گروه‌های هنری از شهرهای مختلف ایران در این رویداد تصریح کرد: وظیفه هنرمندان این است که از طریق اتحاد با یکدیگر، با دشمنی که تلاش برای نابودی ایران دارد، مقابله کنند.

در این آیین، از رضا غریبی، هنرمند گرافیست برای تلاش مستمر و صبورانه در دبیرخانه نهضت مردمی پوستر انقلاب تقدیر به‌عمل آمد و عکس گروهی شرکت‌کنندگان در این رویداد، با حضور سیدمحمد شجاعی طباطبایی و مسعود نجابتی رونمایی شد.

یادآور می‌شود، کارگاه سه‌روزه «برای ایران» با حضور هنرمندان گرافیست، تصویرساز و کارتونیست از استان‌های اصفهان، تهران، خراسان رضوی، قم، البرز، خوزستان، فارس، اردبیل، قزوین، تبریز، کرمان، چهارمحال و بختیاری، هرمزگان و... برگزار شد و گروه‌های مختلف هنری مانند گروه طلوع از تبریز، ترنج از یزد، مجمع طراحان بیت از شیراز، خانه طراحان سیستان و بلوچستان، مجمع پاک‌نگار از خوزستان، مجمع طراحان آفتاب از هرمزگان و... حضور داشتند.

در این رویداد ملی، هنرمندان متولد دهه 80 و نسل‌های قبل در کنار یکدیگر به طراحی پوستر و تصویرسازی با محورهای موضوعی ایران در آستانه فردا، آشوب علیه پیشرفت، دیکتاتورهای خیابانی، زن، بردگی، غرب‌گرایی و چادرهای افراشته پرداختند.

یکی از نقاط قوت کارگاه ملی «برای ایران»، حضور اساتید بنام کشوری مانند مسعود نجابتی، سیدمسعود شجاعی طباطبایی و محمدرضا دوست‌محمدی به‌عنوان استاد راهنما بود. همچنین حضور 10 تن از اساتید گرافیک اصفهان و شهرهای دیگر مانند محمدجواد میری، سیدرضا میری، علی حیاتی، صابر شیخ‌رضایی، مجتبی مجلسی، حمیدرضا کشاورزی، حامد مغروری و... برای طراحان جوان انگیزه‌بخش بود.

از دیگر نکات قابل توجه در برگزاری این کارگاه، می‌توان به حضور بانوان گرافیست به‌عنوان مربی و شرکت‌کننده اشاره کرد.

بررسی مسائل روز و به‌ویژه اهمیت گرافیک در بیان درست این مسائل، روحیه‌بخشی و ایجاد انگیزه و امید برای مردم، از اهداف اصلی کارگاه «برای ایران» بود که توانست با تولید آثار گرافیکی و تصویرسازی به این مهم دست یابد.

آثار برگزیده این کارگاه در اکران‌های شهری استفاده می‌شود و در نمایشگاهی مجزا نیز به نمایش درمی‌آید.

انتهای پیام
captcha