فراخوان هفدهمین جشنواره تلاوت‌های مجلسی سیستان‌و‌بلوچستان اعلام شد
کد خبر: 4097779
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۵

فراخوان هفدهمین جشنواره تلاوت‌های مجلسی سیستان‌و‌بلوچستان اعلام شد

فراخوان شرکت در مرحله استانی هفدهمین جشنواره تلاوت‌های مجلسی برای انتخاب قاری برتر مجلسی و مردمی در رشته‌های قرائت تحقیق، حفظ و قرائت ترتیل در استان سیستان و بلوچستان اعلام شد.

حسن نوفرستی معاون اجرایی مجمع قرآنی خادم الرضا (ع) سیستان و بلوچستانحسن نوفرستی، معاون اجرایی مجمع قرآنی خادم‌الرضا(ع) سیستان‌و‌بلوچستان در گفت‌وگو با ایکنا از استان درباره فراخوان جشنواره تلاوت‌های مجلسی اظهار کرد: مرحله استانی هفدهمین جشنواره تلاوت‌های مجلسی در استان سیستان‌و‌بلوچستان برای انتخاب قاری برتر مجلسی و مردمی در رشته‌های قرائت تحقیق، حفظ و قرائت ترتیل انجام می‌شود.

نوفرستی هدف از برگزاری جشنواره تلاوت‌های مجلسی قرآن کریم را اهتمام هرچه بیشتر به منویات مقام معظم رهبری در خصوص تقویت بنیه جلسات قرآن به‌ویژه جلسات سنتی و خانگی بیان کرد.

وی افزود: قاریان خوش‌خوان و با تسلط که قصد شرکت در این جشنواره را دارند می‌توانند تا 17 آبان‌ماه از طریق پیامک یا در پیام‌رسان‌های ایتا و سروش به شماره 09152514598 اعلام آمادگی کنند.

معاون اجرایی مجمع قرآنی خادم‌الرضا(ع) سیستان و بلوچستان ادامه داد: نفرات منتخب جشنواره استانی(اول تا سوم)، به مرحله کشوری که به میزبانی استان هرمزگان(جزیره قشم) برگزار خواهد شد، راه خواهند یافت.

نوفرستی با بیان اینکه این جشنواره به میزبانی شهرستان زاهدان برگزار می‌شود، گفت: اسحاق کشاورز، رئیس اتحادیه مؤسسات قرآنی استان سیستان و بلوچستان به‌عنوان دبیر و ناظر فنی جشنواره ملی و مردمی تلاوت‌های مجلسی استان معرفی شده است.

معاون اجرایی مجمع قرآنی خادم‌الرضا(ع) سیستان و بلوچستان همچنین با بیان اینکه مقام معظم رهبری در بخشی از سخنان‌ خود فرموده‌اند «جلساتی را برگزار کنید تا مردم در آن جلسات بنشینند، قرآن گوش بدهند و از این فضا بهره کافی را ببرند»، گفت: پایه اصلی تلاوت‌های مجلسی براساس فرمایشات مقام معظم رهبری طراحی شده است.وجود و گسترش فعالیت‌های مردمی و اهمیت پایگاه‌هایی برای حفظ فرهنگ قرآنی یک ضرورت به شمار می‌رود.

وی در پایان گفت: رسانه‌ها، خیرین و همه نهادها و دستگاه‌های متولی امر فرهنگ به‌عنوان یک اقدام مؤثر، می‌توانند سهم خوبی در برگزاری این جشنواره داشته باشند زیرا یکی از برجستگی‌های مردم استان درخشش آنها، در حوزه قرآنی است و این استان از ظرفیت و قابلیت خوبی در این حوزه برخوردار است.

انتهای پیام
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حسین اشکانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۱/۰۸/۱۷ - ۱۱:۲۱
0
0
لطفا نفرات برتر جشنواره و تلاوت هاشون رو هم در سایت به اشتراک بذارید.
رضا صداقت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۱/۰۸/۱۷ - ۱۱:۲۵
0
0
لطفا با نفرات برتر این جشنواره هم گفتگوی ویژه داشته باشین.
captcha