پیش‌نشست همایش ملی آیت‌الله محمد فاضل استرآبادی در ساری برگزار شد
کد خبر: 4097569
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۵

پیش‌نشست همایش ملی آیت‌الله محمد فاضل استرآبادی در ساری برگزار شد

پیش‌نشست همایش ملی آیت‌الله محمد فاضل استرآبادی با موضوع بررسی شخصیت سیاسی و اجتماعی این شخصیت دینی در مدرسه علمیه حضرت نرجس(س) ساری برگزار شد.

به گزارش ایکنا از مازندران، پیش‌نشست همایش ملی آیت‌الله محمد فاضل استرآبادی با موضوع بررسی شخصیت سیاسی و اجتماعی این شخصیت دینی، ۱۵ آبان‌ماه در مدرسه علمیه حضرت نرجس(س) ساری برگزار شد.

حجت‌الاسلام محمدجواد قائمی، مدیر حوزه علمیه بانوان مازندران، در این نشست گفت: شناخت مفاخر و الگوگیری از آن‌ها و همچنین پاسداشت این اشخاص، در زیست‌بوم خودشان، تحت عنوان ثروت اجتماعی مهم است.

وی افزود: ثروت‌های اجتماعی و هدفمند کردن آن‌ها بسیار حائز اهمیت است، چون قدرت اجتماعی هستند و از آن‌ها در راستای اعمال اراده و ارزش استفاده می‌شود، ما می‌توانیم از این شخصیت‌ها در پیچ‌های مهم تاریخی، برای تمدن نوین ایرانی ـ اسلامی به عنوان یک الگوی دینی و سیاسی در بستر تربیت یک کنشگر فعال، که در زیست‌بوم خودش تحولاتی ایجاد کرده، بهره ببریم.

وی با اشاره به ذو ابعاد بودن آیت‌الله فاضل، ادامه داد: آیت‌الله فاضل در فقاهت، ادبیات عرب، عرفان، اخلاق، سیاست و مسائل اجتماعی از نامداران عصر خویش بود.

حجت‌الاسلام قائمی تصریح کرد: ما انسان‌ها بر اساس پیش‌فرض‌هایی که نسبت به محیط خودمان داریم، کنشگری می‌کنیم، این عالم بزرگ جزء افرادی بود که بازی‌ساز و کنشگر فعال در حوزه ترویج انقلاب در دوران قبل از انقلاب، یک بازیگر سیاسی در دوران بعد از انقلاب و یک جریان‌ساز در بخش تولید ساختار بود.

مدیر حوزه علمیه بانوان مازندران با ارائه این مطلب که یک انقلاب زمانی موفق خواهد بود که بتواند ساختارها و کارگزارانش را متناسب با جریان خود تولید کند، خاطرنشان کرد: ایشان یک فرایند رو به صعود از بازیگری و جریان‌سازی داشت و تبدیل به قدرت اجتماعی شده بود و در مواقع فتنه از رهبر و نظام جمهوری اسلامی حمایت می‌کرد.

انتهای پیام
captcha