لزوم تشکیل انجمن نویسندگان روحانی
کد خبر: 4095725
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۱
مسئول شورای هماهنگی حفظ آثار مشارکت روحانیت در دفاع مقدس مازندران:

لزوم تشکیل انجمن نویسندگان روحانی

مسئول شورای هماهنگی حفظ آثار مشارکت روحانیت در دفاع مقدس مازندران با اشاره به شناسایی بیش از ۴۰ نویسنده روحانی بر لزوم تشکیل انجمن نویسندگان روحانی در زمینه انقلاب دفاع مقدس و جبهه مقاومت تأکید کرد.

به گزارش ایکنا از مازندران، نشست شورای هماهنگی حفظ آثار مشارکت روحانیت در دفاع مقدس مازندران، هشتم آبان‌ماه در ساری برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عیسی رضایی، مسئول شورای هماهنگی حفظ آثار مشارکت روحانیت در دفاع مقدس مازندران، در این نشست ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای تروریستی حرم شاهچراغ (ع)، و سالروز بسیج دانش‌آموزی به ارائه گزارشی از عملکردی از این شورا  پرداخت و گفت: استان مازندران ۳۹۳ شهید روحانی تقدیم نظام و انقلاب اسلامی کرده است.

وی با بیان اینکه از 10 هزار و 400 شهید استان مازندران، 10 درصد آن را شهدای روحانی تشکیل می‌دهند، افزود: دو هزار رزمنده روحانی از مازندران برای دفاع از آب و خاک ایران اسلامی در دفاع مقدس حضور پیدا کردند.

حجت‌الاسلام رضایی، شمار جانبازان روحانی در مازندران را ۷۵ نفر اعلام کرد و ادامه داد: ۲۰ آزاده از خانواده‌های معظم شهدای روحانی از ظرفیت‌های عظیم این استان ولایتمدار و شهیدپرور به‌شمار می‌آیند.

مسئول مشارکت روحانیت در دفاع مقدس استان مازندران با بیان اینکه بیش از ۳۵ شهید از شهدای روحانی مازندران از سلسله سادات هستند، خاطرنشان کرد: روحانی شهید علی اکبر امین‌تبار درزی و دو برادر شهیدش از فریدونکنار، روحانی شهید سید ظهور روحانی‌رنیا و دو برادر شهیدش از قائمشهر و روحانی شهید حسین کشاورزیان و دو برادر شهیدش از بهشهر، جزء خانواده‌های دارای سه شهید روحانی در استان به‌شمار می‌آیند.

وی با اشاره به اینکه ۲۹ خانواده از شهدای روحانی در استان دارای دو شهید هستند، تصریح کرد: روحانی حاج حبیب الله شریعتی‌فر و محمدرضا شریعتی‌فر، پدر و پسری هستند که به فیض شهادت نایل آمدند.

حجت‌الاسلام رضایی با بیان اینکه مازندران دارای ۱۷ شهید روحانی جاویدالاثر است، ادامه داد: روحانی شهید محمدمهدی مالامیری و محمدامین کریمیان از شهدای روحانی مدافع حرم استان مازندران در سوریه و شهیده رقیه حسین‌زاده از زنان طلبه‌ای است که در لبنان به شهادت رسید.

وی بر لزوم معرفی شهدای روحانی به جامعه تأکید کرد و گفت: باید خاطرات شهدای روحانی نوشته شود که در این خصوص به همکاری خانواده‌های شهدا و همرزمان و هم شاگردان و مشارکت نهاد‌های مرتبط نیاز است.

این مسئول با اشاره به شناسایی بیش از ۴۰ نویسنده روحانی بر لزوم تشکیل انجمن نویسندگان روحانی در زمینه انقلاب دفاع مقدس و جبهه مقاومت تأکید کرد و گفت: قریب به ۳۰۰ اثر هنری از روحانیت در قالب کتاب، مقاله، انیمیشن و ۵ فیلمنامه به دبیرخانه رسیده است که اختتامیه دومین جشنواره اسفندماه برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام رضایی با بیان اینکه گفتمان فرهنگ جهاد و شهادت در مدارس، حوزه، دانشگاه و حوزه علمیه نیاز به تربیت راوی و آموزش تخصصی دارد، گفت: ارائه دو واحد درسی دفاع مقدس و ثبت تاریخ شفاهی توسط روحانیون و تربیت راوی از جمله برنامه‌های در دست اقدام است.

انتهای پیام
captcha