نکوداشت علمای مازندران یکی از برنامه‌های تحولی حوزه علمیه است
کد خبر: 4089921
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۳
مدیر حوزه‌های علمیه مازندران:

نکوداشت علمای مازندران یکی از برنامه‌های تحولی حوزه علمیه است

مدیر حوزه های علمیه مازندران در یادواره ۴۰۰ روحانی شهید دیار علویان، نکوداشت علمای استان را یکی از برنامه‌های تحولی حوزه‌های علمیه استان عنوان کرد.

به گزارش ایکنا از مازندران، حجت‌الاسلام والمسلمین جواد فلاح، مدیر حوزه‌های علمیه مازندران، سیزدهم مهرماه، در یادواره ۴۰۰ روحانی شهید دیار علویان که در سالن اجتماعات غدیر سپاه کربلا برگزار شد، گفت: یکی از برنامه‌های تحولی حوزه‌های علمیه استان نکوداشت علمای استان است.

وی افزود: اولین روحانی شهید در دفاع مقدس حجت‌الاسلام شهید ولی‌الله سلیمانی‌فر، اهل چهاردانگه شهرستان ساری است که در سن ۲۲ سالگی به درجه رفیع شهادت رسید.

وی ادامه داد: حجت‌الاسلام محمدامین کریمیان، شهید مدافع حرم دیگر روحانی جوان از بابلسر نیز در دفاع از حرم عمه سادات حضرت زینب (س) جان خویش را تقدیم کرد.

مدیر حوزه‌های علمیه مازندران اظهار کرد: حجت‌الاسلام ابوالقاسم طاهری مدیر اسبق حوزه‌های علمیه مازندران، نهج‌البلاغه سیار بود، بیش از ۱۰ سال در نزد علامه حسن حسن‌زاده آملی و علامه عبدالله جوادی آملی به شاگردی پرداخت و علوم دینی را فراگرفت.

حجت‌الاسلام فلاح تصریح کرد: ایشان از فقه و اصول و ... در حوزه های علمیه تدریس داشتند و تألیفات بی شماری نظیر عصر ایمان، مدارک و معارف نهج‌البلاغه، تاریخ سیاسی و اجتماعی ایران از مرگ تیمور تا مرگ شاه عباس، راهنمای آموزش و پژوهش در نهج‌البلاغه و... را به انتشار رساندند.

وی با بیان اینکه مرحوم طاهری به امور طلاب مورد توجه جدی داشتند و معتقد بودند اگر مشکلات طلاب مرتفع نشود، نمی‌توانم جواب امام زمان (عج) را بدهم، گفت: مرحوم طاهری به درستی در سنگر حوزه برای امام زمان (عج) سربازی می‌کردند.

مدیر حوزه‌های علمیه مازندران با اشاره به این که طرح امین و هجرت در مدارس مساجد استان در حال اجراست، تأکید کرد: تعلیم و تربیت دانش‌آموزان بر اساس مبانی تعلیم و تربیت اسلامی، تقویت باورها و رفتارهای دینی دانش‌آموزان، ارائه الگوی مناسب تربیتی و دینی برای دانش‌آموزان و... از مهم‌ترین اهداف ایحاد ساز و کار طرح محمد امین در مدارس است.

انتهای پیام
captcha