یادواره ۴۰۰ روحانی شهید استان مازندران برگزار شد
کد خبر: 4089896
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۰

یادواره ۴۰۰ روحانی شهید استان مازندران برگزار شد

یادواره ۴۰۰ روحانی شهید استان مازندران با حضور عضو فقهای شورای نگهبان و امام جمعه موقت تهران و نماینده ولی فقیه در مازندران و امام جمعه ساری در سپاه کربلا برگزار شد.

به گزارش ایکنا از مازندران، یادواره ۴۰۰ روحانی شهید استان مازندران با حضور عضو فقهای شورای نگهبان و امام جمعه موقت تهران و نماینده ولی فقیه در مازندران و امام جمعه ساری در سپاه کربلا برگزار شد.

حجت‌الاسلام جعفر رعایتی، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا در این یادواره با اشاره به نقش روحانیت در دوران انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و دیگر عرصه‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، گفت: بیشترین آمار حضور و تعداد شهدا نسبت به اصناف دیگر متعلق به جامعه روحانیت است.  

وی ضمن گرامیداشت سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع) به فتنه‌افکنی دشمنان انقلاب با همراهی عوامل فریب خورده داخلی و بی بصیرتی برخی خواص حتی در لباس روحانیت آنگونه که باید با ولی امر مسلمین امام خامنه‌ای همراهی نمی‌کنند، اشاره کرد.

وی با بیان اینکه سه هزار و ۸۸۸ شهید روحانی در کشور داریم، گفت: همه شهدا به پشتیبانی از ولایت توصیه داشتند، دو هزار و ۴۰۰ توصیه از روحانیون شهید با عنوان توحید، ایمان به خدا، ولایتمداری و... برایمان به یادگار مانده است.

حجت‌الاسلام رعایتی تصریح کرد: ۴۰۰ شهید روحانی، ۵۰۰ ایثارگر روحانی، ۲۰ روحانی آزاده، ۵۷ روحانی جانباز در استان داریم، که ۱۰ روحانی جانباز استان بالای ۷۵ درصد جانبازی دارند.  

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا با بیان اینکه شهیده رقیه حسین‌زاده تنها طلبه زن شهید از استان مازندران است که در حمله تروریستی به درجه رفیع شهادت نائل آمدند، خاطرنشان کرد: ۱۹ تن از روحانیون شهید استان از سرداران دوران دفاع مقدس بودند.

وی اظهار کرد: ۱۰ روحانی شهید با رسته غواصی بودند؛ ۱۰ شهید روحانی نیز از شهدای ترور بوده و ۲۱ شهید روحانی جاویدالاثر هستند. ۲۱ شهید روحانی تخریبچی بوده و ۹ شهید مشترک بین دانشجویان و طلاب نیز داریم.

وی با بیان اینکه حجت‌الاسلام شهید عبدالاوهاب قاسمی، نماینده مجلس شوای اسلامی با ۴۸ سال سن مسن‌ترین شهید روحانی استان مازندران بودند، افزود: شهید طلبه احمدعلی تقی‌زاده از آمل با ۱۴ سال سن کوچک‌ترین شهید روحانی استان هستند.

حجت‌الاسلام رعایتی با بیان اینکه ۱۵ نفر از شهدای روحانی استان جزو فرماندهان دسته از لشکر عملیاتی ۲۵ کربلا بودند، اذعان کرد: اولین شهید شمال کشور در دفاع مقدس حجت‌الاسلام شهید ولی‌الله سلیمانی‌فر اهل چهاردانگه شهرستان ساری است که در سن ۲۲ سالگی به درجه رفیع شهادت رسید.

در ادامه این یادواره سردار سیاوش مسلمی، فرمانده سپاه کربلا نیز با بیان اینکه باید ساعت‌هایی بشینیم و بررسی کنیم که کرونا چه خسارت‌های جبران‌ناپذیری بر سر ایران اسلامی آورده است، اظهار کرد: زدن اسلام اساس کار دشمنان انقلاب است.

فرمانده سپاه کربلا با اشاره به جایگاه مادر و زن در نظام تربیتی از دیدگاه اسلام، گفت: دشمن جایگاه زن را می‌زند چرا که نمی‌خواهد مخالفانش در دامن زن مسلمان تربیت شوند.

سردار مسلمی به تلاش دشمن برای کشاندن آشوب و جلب همراهی با اغتشاشگران در مدارس اشاره کرد و افزود: تعداد زیادی از روستاهایی که در جوار مرزی بودن و تخلیه شده بودند را پر کرده و برای ضربه زدن به ایران اسلامی عده‌ای را آموزش داده‌اند؛ این عمل حزب دمکرات شکستن قرارداد فی مابین با ایران بود.

وی به فعالیت سپاه کربلا در بحث تولید محتوا از فریب‌خوردگان که دستگیر شده‌اند اشاره کرد و گفت: این اغتشاشات جنگ عظیم رسانه‌ای بوده است.

سردار مسلمی با اشاره به منویات رهبری مبنی بر اینکه جهاد تبیین فریضه قطعی و فوری است، افزود: اینکه امروز در کف خیابان‌ها با آشوبگران مواجهیم نتیجه این است که منویات رهبری بر زمین مانده است. هرکدام از ما باید سهم خود را در بحث جهاد تبیین ادا کنیم.

وی به حضور برخی دانش‌آموزان در صف آشوب‌گران اشاره و بیان کرد: باید مدارس دخترانه مورد توجه مسئولان باشد چرا که دشمن درصدد نفوذ بین دانش‌آموزان دختر است.

سردار مسلمی با اشاره به شبهه‌افکنی دشمن در مدارس دخترانه تصریح کرد: باید جهاد تبیین را جدی بگیریم و دستاوردهای انقلاب اسلامی را در مدارس تبیین کنیم.

انتهای پیام
captcha