دیدار اعضای ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس با نماینده ولی‌فقیه در مازندران
کد خبر: 4087746
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۹

دیدار اعضای ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس با نماینده ولی‌فقیه در مازندران

نشست نیروهای مسلح استان مازندران و اعضای ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس استان با نماینده ولی‌فقیه در مازندران برگزار شد.

به گزارش ایکنا از مازندران، نشست نیروهای مسلح استان مازندران و اعضای ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس استان با نماینده ولی‌فقیه در مازندران دوم مهر ماه در ساری برگزار شد.

آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی، نماینده ولی‌فقیه در مازندران، در این نشست با اشاره به رشادت‌های ملت شریف ایران اسلامی در جبهه‌های نبرد علیه باطل و پشتیبانی از جبهه اشاره گفت: شور و شعور جهاد و حمایت از ولایت رزمندگان دوران دفاع مقدس را گرامی می‌داریم.

وی افزود: بصیرت و ولایتمداری مردم شریف ایران دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی را می‌هراساند.

نماینده ولی‌فقیه در مازندران به همزمانی هفته دفاع مقدس با فتنه‌های ضد انقلاب در روزهای اخیر اشاره و بیان کرد: دشمنان تلاش دارد با فتنه و آشوب جلوی روایتگری ایثار رزمندگان دوران دفاع مقدس را بگیرد تا روحیه ایثار و مقاومت در جامعه تضعیف شود.

محمدی تصریح کرد: تبیین و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت صرفاً به هفته دفاع مقدس اختصاص ندارد.

نماینده ولی‌فقیه در مازندران با اشاره به کلام مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: آنچه در دفاع مقدس اتفاق افتاده به نسل جوان انتقال داده شود به گونه ای نگاه نسل جدید به دفاع مقدس به مانند نگاه پیشکسوتان دفاع مقدس به جنگ تحمیلی شود.

وی با بیان اینکه به واسطه سخنرانی رئیس‌جمهور در سازمان ملل شاهد تعامل میدان و دیپلماسی بوده‌ایم، گفت: معتقدیم اگر میدان آسیب ببیند دیپلماسی هم آسیب می‌بیند. همانند خیانت فرماندهان لشکر و میدان در جنگ جمل که منجر به عقب‌نشینی و صلح شد.

محمدی ضمن تقدیر از خدمات نیروی انتظامی به‌ خاطر مدیریت اغتششات اخیر که با صبر و حوصله انجام پذیرفت، افزود: مقابله با فتنه باید به مدیریت فتنه تعبیر شود، چرا که مقابله با فتنه بخشی از فتنه است، همه می‌دانیم که اغتشاشگران آموزش دیده هستند، اما جزئیات آن مهم است که باید بدانیم تا بهتر مقابله کنیم.

وی ضمن همدردی با کسانی که مورد توهین قرار گرفتند، گفت: بابت همه این اتفاقات اظهار تأسف می‌کنیم که برخی در مسیر خواسته‌های دشمن جانشان را می‌دهند، آیا ارزش دارد؟ مهم این است که در مسیر شهدا و امام زمان(عج) عزت بدست بیاورم.

تشریح برنامه‌های هفته دفاع مقدس

در ادامه سردار عبدالله ملکی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران به تشریح برنامه‌های هفته دفاع مقدس پرداخت و گفت: برنامه‌های هفته دفاع مقدس از بیست و نهم شهریور در قالب ۳۵ عنوان و ۳۵۰۰ فعالیت با دیدار و تکریم از ده هزار و چهارصد شهید آغاز شد و این برنامه در شهرستان‌ها و روستا‌ها و بخش‌ها درحال برگزاری است.

ملکی افزود: در رزمایش سپاس و میثاق با یاوران ولایت که در تمام شهرستان‌های استان مازندران انجام شد هزار و ۲۰۰ تیم به‌صورت همزمان و با اعلام رمز واحد سلام فرمانده یا صاحب‌الزمان(عج) با برگزاری مراسم ویژه به منازل شهدا اعزام شد‌ند.

وی دیدار و تکریم یک میلیون پیشکسوت دفاع مقدس را از برنامه‌های هفته دفاع مقدس اعلام کرد و با بیان اینکه این برنامه در بیت رهبری انقلاب به صورت زنده برگزار شد، عنوان کرد: همچنین این برنامه در سطح استان مازندران به صورت نمادین با حضور پانصد پیشکسوت دفاع مقدس استان در سالن غدیر سپاه کربلا برگزار شد. 

ملکی تصریح کرد: این برنامه سه سال در مازندران اجرا شد و امسال نیز به صورت ویدئوکنفرانسی از بیت امام خامنه‌ای(مدظله العالی) همزمان با سراسر کشور اجرا شد. ۶۰ هزار نفر برای آیین تجلیل از پیشکسوتان دوران دفاع مقدس سهمیه استانی داریم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران با اشاره به نواخته شدن زنگ مهر و مقاومت در مدارس استان خاطرنشان کرد: باید دستاوردهای دفاع مقدس و ایثار رزمندگان آن دروان برای دانش‌آموزان بازگو و تبیین شود تا نسل نو بین حق و باطل تمیز دهد چرا که برای حفظ انقلاب و نظام خون ها داده شد و ضد انقلاب هیچ غلطی نمی تواند بکند.

سردار ملکی از برپایی نمایشگاه دفاع مقدس در پارک موزه دفاع مقدس مازندران خبر داد و تصریح کرد: در این ۴۳ سال عمر با برکت انقلاب اسلامی، دشمن با شیوه‌های مختلف نظامی، فرهنگی، اقتصادی، سیاسی بر ما تاخت و ما در این مسیر پیروزیم چراکه با خدا هستیم و راه شهدا را دنبال می‌کنیم.

وی ضمن قدردانی از حضور خودجوش و با بصیرت مردم مازندران در راهپیمایی برای اعلام انزجار از آشوب‌ها و فتنه‌های دشمنان انقلاب در روزهای اخیر،‌ افزود: مردم هرگز در صف اغتشاش‌گران قرار نمی‌گیرند.

انتهای پیام
captcha