روحیه جهادی و انقلابی دستاورد اربعین است
کد خبر: 4085958
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۱

روحیه جهادی و انقلابی دستاورد اربعین است

امام جمعه ساری ضمن بیان اینکه روحیه جهادی و انقلابی دستاورد اربعین است، گفت: تقویت روحیه جهادی در نهاد و دستگاه‌های اجرایی یکی از مهمترین پیام‌های اربعین است.

به گزارش ایکنا از مازندران نماز جمعه این هفته مرکز استان مازندران 25 شهریور 1401  به امامت آیت الله محمد باقر محمدی لائینی با حضور نمازگزاران خداجو در مصلی  امام خمینی (ره) ساری برگزار شد.

امام جمعه ساری گفت: آخرت فراموشی و آخرت فروشی هر دو بسیار خطرناک است. آخرت فروشی موجب می‌شود که انسان در این دنیا دست به جنایات بزرگ بزند، انسان نباید آخرت خود را به دنیا و مادیات بفروشد.

وی با اشاره به حضور ۲۰ میلیونی جمعیت مسلمان از کشورهای مختلف در پیاده روی اربعین حسینی، گفت: هر کسی در این مراسم به نحوی خدمت می‌کند. عده ای با کمک‌های مالی و عده‌ای هم با حضور خود و کمک به زائرین در مسیر راه دین خود را  ادا می‌کنند.

وی افزود: عملکرد دولت ایران و عراق در مدیریت و تسهیل امر حضور زوار در پیاده روی اربعین شایسته تحسین است.

آیت الله لائینی تصریح کرد: تاکنون سه میلیون ایرانی به سفر معنوی اربعین مشرف شدند و قدردان دولت ایران و عراق برای تسهیل روند اعزام ایرانی ها به این سفر معنوی هستیم.

 امام جمعه ساری با اشاره به شبهه افکنی برخی در فضای مجازی برای ایجاد تفرقه بین مردم ایرن و ملت عراق، خاطرنشان کرد: مردم ایران و عراق باهم برادر و متحد هستند، دشمنان اسلام این وحدت مسلمین را برنمی تابند، درصدد تفرقه افکنی هستند.

نماینده ولی فقیه در مازندران، از تمامی نهادها، ارگان‌ها، سازمان ها و نیروهای نظامی و انتظامی به ویژه از مردم و موکب داران مازندرانی که توفیق خدمت رسانی به زائرین امام حسین (ع) را داشته‌اند و در این مسیر از هیچ کوشش و تلاشی دریغ نورزیده اند تشکر کرد و افزود: اربعین حماسه‌ای مردمی در مقابل حماسه عاشورای حسینی است و دشمنان اسلام به جهت تبیین اهداف قیام حضرت سیدالشهدا(ع) هراسانند.

خطیب جمعه ساری با بیان اینکه روحیه جهادی و انقلابی دستاورد اربعین است، افزود: تقویت روحیه جهادی در نهاد و دستگاه های اجرایی یکی از مهمترین پیام‌های اربعین است.

انتهای پیام
captcha