ذکر سیره و خاطرات شهدا مشق زندگی کردن است
کد خبر: 4080935
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۲

ذکر سیره و خاطرات شهدا مشق زندگی کردن است

سخنران یازدهمین یادواره شهدای دهستان نیزار تصریح کرد: شهدا دروازه وصل ما به اهل بیت(ع) هستند؛ سیره شهدا را باید در جای جای زندگی خود جریان داده، به بهانه‌های مختلف یاد و نام شهدا را گرامی بداریم.

حسین کاجی، روایت‌گر سیره شهدا در مراسم یادواره شهدای نیزار که امروز چهارم شهريورماه در امام زاده عبدالله قم برگزار شد، در بیان خاطراتی از شهدای گرانسنگ انقلاب، با بیان این که در تمام عملیات مهم دفاع مقدس ردپای شیر بچه‌های نیزار مشاهده می‌شود، اظهار کرد: در عملیات خیبر زمین و زمان آتش می‌گرفت و برای اولین بار بود که دیدم روی آب که آغشته به بنزین شده، آتش گرفته بود. آنقدر گلوله به زمین می‌خورد که صدا به صدا نمی رسید.

وی با تأکید بر این که بچه ها خالصانه و مخالصانه حضور سلحشورانه‌ای در دفاع مقدس داشتند، ادامه داد: هنوز حرف‌های بسیاری از سیره آسمانی عاشقان ذوب شده در اهل بیت(ع) که در مسیر انقلاب، اسلام و وطن به شهادت رسیدند، باقی است.

این سردار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ادامه ضمن ذکر نام شهدای نام آور دهستان نیزار، با بیان این که یادواره های شهدا بهانه‌ای برای ذکر سیره و خاطرات شهدا برای مشق زندگی است، ابراز کرد: فرزندان دلاور ایران به دست بی‌رحم‌ترین و شقی‌ترین افراد به شهادت رسیدند.

وی برپایی یادواره‌ها را بستری بر شناخت شهدای زنده، حاضر و ناظر و بیان عظمت و مقام شهدا و عمل به سیره این عزیزان دانست و یادآور شد: شهید و شهادت آنقدر مهم و اثرگذار است که اهل بیت علیهم السلام، صالحین و علما در مواجهه با ناملایات روزگار با ذکر مصیبت شهدا، به آرامش دست می یافتند.

این روایت‌گر سیره شهدا با اشاره به این که شهید به وجه الله نظر می کند و شهدا وصل به امام حسین(ع) هستند، بيان کرد: شهدا زنده هستند، در میان ما حضور دارند و ناظر به تمام اعمالمان هستند؛ همه ما مدیون فداکاری و ایثار شهدا هستیم.

کاجی در بخش دیگری از سخنان خود به چرایی مطرح شدن حاج قاسم سلیمانی به عنوان اسطوره و الگو در جامعه ایرانی، اشاره کرد و ادامه داد: حاج قاسم خوب فهمید شهدا زنده، حاضر و ناظرند و بعد از شهادت نطق‌شان باز می‌شود؛ لذا حاج قاسم تمام زندگی‌اش را شهدایی کرد و با این رویه به فتح الفتوح و فتح القلوب دست یافت.

سخنران یازدهمین یادواره شهدای دهستان نیزار تصریح کرد: شهدا دروازه وصل ما به اهل بیت(ع) هستند؛ سیره شهدا را باید در جای جای زندگی خود جریان داده، به بهانه های مختلف یاد و نام شهدا را گرامی بداریم.

وی با اشاره به این که حاج قاسم سلیمانی از دروازه وصل به شهدا و حمایت از خانواده و فرزندان شهدا خود را به دروازه های بلند آسمان معنویت وصل نمودند، اضافه کرد: حاج قاسم شیدای شهدا شده، با جان و دل باور داشت که شهدا زنده و تاثیرگذار در امورات دنیا هستند.

کاجی در بخش پایانی سخنان خود آمادگی و مقدمه‌سازی ظهور صاحب الزمان(عج) را مهمترین هدف ایثارگری و شهادت فرزندان ملت توصیف کرد.

انتهای پیام
captcha