اعلام اسامی برترین‌های چهل‌وپنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن در مازندران
کد خبر: 4078465
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۹

اعلام اسامی برترین‌های چهل‌وپنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن در مازندران

رئيس اداره امور قرآنی اداره‌كل اوقاف مازندران از اعلام نتایج چهل‌وپنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در مازندران خبر داد.

حجت‌الاسلام مصطفی سیفی‌کناریحجت‌الاسلام مصطفی سیفی‌کناری، رئيس اداره امور قرآنی اداره‌كل اوقاف و امور خیریه مازندران، در گفت‌وگو با ایکنا از مازندران، گفت: چهل‌وپنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در مرحله استانی به مدت دو روز در مرکز فرهنگی و قرآنی بصیرت آستان مقدس امامزاده ابراهیم(ع) آمل برگزار شد.

وی افزود: آیین اختتامیه این رقابت‌ها دوشنبه‌ شب با حضور آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی، نماینده ولی‌فقیه در مازندران، حمید مجیدی‌مهر، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه و دبیر ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآنی کشور، حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری جناسمی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران، فرماندار و امام‌جمعه آمل و جمعی از مسئولان استانی و شهری برگزار شد.

سیفی‌کناری ادامه داد: در مرحله استانی چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در مازندران حدود 320 چهره قرآنی شامل 170 نفر از آقایان و 150 نفر از بانوان شرکت کردند.

وی به اعلام اسامی  نفرات برتر مرحله استانی چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در مازندران پرداخت و گفت: در رشته حفظ پنج جزء قرآن کریم در بخش برادران ابوالحسن پهلوان از محمودآباد رتبه نخست را از آن خود کرد. در رشته حفظ 10 جزء قرآن کریم حسین علی‌نیا از بابل، علیرضا رحمانی بهشهر و حسین کمالیان از بابل رده‌های اول تا سوم را به دست آوردند.

حجت‌الاسلام سیفی‌کناری ادامه داد: در رشته حفظ 20 جزء قرآن کریم نیز حسین همایون از محمودآباد رتبه نخست، محمد محسنی از بهشهر رتبه دوم و مرتضی میردار از چالوس رتبه سوم را از آن خود کردند. محمدرضا رضایی از ساری، پیمان ایازی از قائمشهر و مجتبی محسنی از بابلسر در رشته حفظ کل قرآن کریم رتبه‌های اول تا سوم را به دست آوردند.

رئيس اداره امور قرآنی اداره‌كل اوقاف مازندران با ارائه این مطلب که داوران در بخش قرائت مصطفی قاسمی از جویبار، سیدمحمد طاهایی از آمل و سیدصادق مسلمی از قائمشهر را به عنوان نفرات برتر برگزیدند، خاطرنشان کرد: در رشته ترتیل هم مهدی تاجور از ساری، علی فرمان‌زاده از بابلسر و محمد رمضانی از بابل جایگاه اول تا سوم را به دست آوردند.

وی اظهار کرد: در رشته حفظ پنج جزء قرآن کریم بخش خواهران رقیه فتحی از بهشهر، فاطمه اسماعیلی از ساری و مستانه نجاتی از آمل نفرات اول تا سوم شدند و در رشته حفظ 10 جزء قرآن کریم نیز با معرفی مریم ابراهیم‌نژاد از بهشهر در رتبه اول، مریم ابوالحسنی از ساری در رتبه دوم و زهرا یونسی از بهشهر رتبه سوم پایان یافت.

حجت‌الاسلام سیفی‌کناری با بیان این که مهدیه ابوالحسنی از بابل، محبوبه زارع از بهشهر و محدثه زلیکانی از ساری در رشته حفظ 20 جزء قرآن کریم نفرات اول تا سوم معرفی شدند، اذعان کرد: در رشته حفظ کل قرآن کریم زهرا سلطان‌پور از ساری، رقیه رضایی از ساری و فاطمه غلامی‌کناری از بابل به عنوان نفرات برتر معرفی شدند.

وی تصریح کرد: در بخش قرائت بانوان هاجر عسگری از تنکابن، فاطمه منتظریان از بابل و معصومه ابدی از بابل به عنوان رتبه اول تا سوم معرفی شدند. و در رشته ترتیل نیز سیده‌فاطمه زهرا صالحی از بابلسر، حنانه خسروی از نور و زینب جمشیدی از نکا نفرات اول تا سوم شدند.

رئيس اداره امور قرآنی اداره‌كل اوقاف مازندران با بیان این که در پایان این آیین با حضور مسئولان از نخبگان قرآنی استان مازندران تجلیل به عمل آمد، اظهار کرد: براساس سهمیه اعلامی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، برترین‌های این مسابقات که حائز نمرات لازم شده باشند به مرحله کشوری راه خواهند یافت.

انتهای پیام
captcha