برپایی نمایشگاه کتاب «شورحسینی، شعور حسینی» در کردکوی
کد خبر: 4074968
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۲

برپایی نمایشگاه کتاب «شورحسینی، شعور حسینی» در کردکوی

به مناسبت آغاز ماه محرم و پاسداشت نهضت عاشورا، به همت کتابخانه مستقل فرهنگ، نمایشگاه کتابی با عنوان «شورحسینی، شعور حسینی» در محل کتابخانه واقع در روستای بالاجاده شهرستان کردکوی برپا شد.

نمایشگاه کتاب در کردکویبه گزارش ایکنا از گلستان، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، با هدف معرفی و تبیین تاریخ و فلسفه قیام کربلا و عاشورای حسینی به خصوص برای نسل جوان، نمایشگاه کتابی تا 17 مرداد ماه در محل کتابخانه مستقل فرهنگ روستای بالاجاده برپا شده است.

در این نمایشگاه بیش از یکصد عنوان کتاب در موضوع‌های مختلف همچون داستان، شعر، تاریخ، تحلیلی، فلسفلی، اجتماعی و ... مرتبط با  قیام اباعبدالحسین(ع)  به نمایش در آمده است.

یادآوری می‌شود، کتابخانه عمومی مستقل «فرهنگ» در روستای بالاجاده شهرستان کردکوی در استان گلستان واقع شده و «محمد رایجی» موسس این کتابخانه است، یک معلم بازنشسته که تابستان 1357 تنها کتابخانه روستای بالاجاده را با یک قفسه‌ دست‌ساز چوبی در خانه قدیمی و موروثی تاسیس کرد. این کتابخانه 20 سال به همین سبک و سیاق به فعالیت خود ادامه داد تا اینکه در زمستان سال 1397 با مشارکت مردم و تلاش رایجی به مکان جدید منتقل شد.

انتهای پیام
captcha