سومین یادواره ۵۶۵ شهید ارتش در استان قم برگزار شد
کد خبر: 4072270
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۴۰۱ - ۰۰:۲۱

سومین یادواره ۵۶۵ شهید ارتش در استان قم برگزار شد

سومین یادواره ۵۶۵ شهید ارتش جمهوری اسلامی ایران با محوریت ۱۱۰ شهید نیروی زمینی ارتش در استان قم برگزار شد.

سومین یادواره 565 شهید ارتش در استان قم برگزار شدبه گزارش ایکنا از قم، سومین یادواره ۵۶۵ شهید ارتش با محوریت ۱۱۰شهید نیروی زمینی ارتش با حضور امیر سرتیپ کیومرث حیدری، فرمانده نیروی زمینی ارتش و دیگر مسئولان لشکری و کشوری، عصر روز گذشته، 29تیرماه، در تالار قدس مدرسه علمیه امام خمینی(ره) قم برگزار شد.

علی اکبر خوش‌گفتار مقدم، دبیر ستاد کنگره ملی شهدای استان قم در این مراسم طی سخنانی اظهار کرد: زمانی که عراق به کشور حمله کرد تصورش این بود که کشور ما ضعف نظامی دارد و ارتش توان مقابله با دشمنان را ندارد.

وی ادامه داد: با توکل بر خداوند متعال، فرزندان شجاع این خاک رشادت به خرج دادند و با تمام توان در شرایط دشوار ۸ سال در برابر ارتش بعث ایستادگی کردند و یک وجب از خاک میهن را از دست ندادند، رشادت‌های آنها باعث شد ما از آن دوران سخت و ذلت‌بار خارج شویم.

دبیر ستاد کنگره ملی شهدای استان قم افزود: ارتش پیروز ما در کنار سایر نیروهای مسلح در شرایطی قرار دارند که پهبادهای پیشرفته آمریکایی را مورد هدف قرار می‌دهند، در مقابل نفر اول آمریکا در مقابل رسانه‌های جهان از ما تشکر می‌کند که پهباد بدون سرنشین آنها را مورد اصابت قرار دادیم و آسیبی به سرنشین‌ها نزدیم، دنیا شاهد این است که دشمنان فاصله خود را با ما حفظ کرده‌اند.

خوش‌گفتار مقدم بیان کرد: زنده نگه‌داشتن شهدا وظیفه همه ما است، خداوند از صدر اسلام گفته است که شهدا همواره زنده هستند و در نزد خدای بزرگ جایگاه والایی دارند. اینکه در این جلسه حضور دارید دعوت ما نیست بلکه شما به دعوت شهدا در این جلسه حاضر شده‌اید.

وی تصریح کرد: اگر چراغ و یاد شهدا در جامعه زنده نگه داشته شود بسیاری از این آسیب‌هایی که این روز‌ها از طریق فضای مجازی دیده می‌شود دیگر وجود نخواهند داشت، شهدا باید به نسل‌های جدید و فرزندان ما بیشتر شناخته شوند، هرچقدر بیشتر به شهادت توجه کنیم کمتر مورد آسیب نقشه‌های شوم دشمنان انقلاب قرار می‌گیریم.

خوش‌گفتار مقدم تأکید کرد: علاوه بر گرامی داشتن یاد شهدای عزیز، باید از خانواده آنها تشکر کنیم که جوانان شجاعی را تربیت کردند و در موقعی که دشمن به خاک ایران تعرض کرده بود، جوانان خود را برای دفاع از میهن تقدیم انقلاب کردند.

دبیر ستاد کنگره ملی شهدای استان قم گفت: ارتش در استان قم تا چند سال پیش مورد غربت بوده و بین شهروندان کمتر شناخته شده بود، این به آن معنا نیست که ارتش نتوانسته بود اقدامات مؤثری انجام دهد بلکه ما شاهد هستیم ارتش در قم نیروی‌های وظیفه‌شناس بسیاری داشته است که در بخش‌های مختلف خدمت‌رسانی کرده‌اند.

یادآور می‌شود، در این مراسم از کتاب «لشکر ۱۱۰» و تابلوی ۸۶ کوچه در سطح شهر قم که به نام شهدا مزین شده است، رونمایی شد و در پایان از تعدادی خانواده شهید ۸ سال دفاع مقدس تقدیر به‌عمل آمد.

انتهای پیام
captcha