کودکان کار در اردبیل ساماندهی می‌شوند + فیلم
کد خبر: 4070739
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۱

کودکان کار در اردبیل ساماندهی می‌شوند + فیلم

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل به مناسبت هفته بهزیستی از ساماندهی ۳۳۷ کودک کار در این استان خبر داد.

حامد رضایی، مدیرکل بهزیستی استان اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، حامد رضایی، مدیرکل بهزیستی استان اردبیل، روز گذشته، ۲۲ تیرماه در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته بهزیستی از ساماندهی ۳۳۷ کودک کار در استان خبر داد و اظهار کرد: استفاده از توان دولتی و غیردولتی برای بهبود وضعیت کودکان کار و ایجاد زندگی معقول و مناسب موضوع مهم و اساسی در حوزه اجتماعی است.

وی بیان کرد: دلیل گرایش کودکان به کارهای خیابانی در تصمیم‌سازی‌ها برای حمایت از این کودکان حائز اهمیت است و استفاده از ظرفیت‌های تشکل‌های مردمی و سمن‌ها در مشارکت برای حمایت از کودکان در معرض ورود به کار خیابانی لازم‌الاجرا است.

رضایی افزود: به‌مناسبت هفته بهزیستی 33 واحد مسکن مددجویان بهزیستی در استان اردبیل به بهره‌برداری می‌رسد و تحویل مددجویان داده می‌شود. همزمان با هفته بهزیستی سرای سالمندان در یکی از شهرستان‌های استان افتتاح می‌شود که این امر در راستای خدمات‌دهی مناسب به سالمندان و حمایت از این قشر راه‌اندازی شده است.

وی خاطرنشان کرد: تعدادی کمپ‌ اعتیاد نیز در استان به بهره‌برداری می‌رسد که با هدف پیشگیری و درمان اعتیاد این کمپ‌ها ایجاد شده است.

رضایی از آغاز طرح برنامه مشارکتی نوجوانان و زنان برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در بین زنان و نوجوانان خبر داد و تصریح کرد: این طرح به صورت هدفمند و نتیجه بخش مبنای کار قرار گرفته است‌. همچنین نشست با نمایندگان انجمن‌ها هم در اردبیل برگزار می‌شود و مشکلات و مطالبات این انجمن‌ها بررسی و راهکارهای لازم در این زمینه اتخاذ می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان از نظارت بر کمپ‌های ترک اعتیاد در استان خبر داد و گفت: تجهیزات این مراکز و خدمات‌دهی مناسب در این مراکز باید مبنای کار قرار گیرد.

رضایی تصریح کرد: میز خدمت در شهرها و روستاها همه به مناسبت هفته بهزیستی ایجاد می‌شود و مطالبات خانواده‌های تحت پوشش مورد بررسی و پیگیری قرار می‌گیرد.

وی در پایان گفت: در سال گذشته 9 هزار 380 مورد تماس با خط 123 گرفته شده که بیش از هزار و 600 مورد موفق و بیشترین تماس مربوط به اختلاف خانوادگی بوده که همسرآزاری و کودک آزاری در رتبه‌های بعدی هستند و در سه ماهه امسال هم 3 هزار و 681 مورد با خط 123 تماس گرفته‌اند.

انتهای پیام
captcha