آشنایی با قدیمی‌ترین مرکز آموزش عالی قرآنی در مازندران
کد خبر: 4069230
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۱

آشنایی با قدیمی‌ترین مرکز آموزش عالی قرآنی در مازندران

عضو هیئت علمی دانشکده علوم قرآنی آمل گفت: این دانشکده از بزرگترین مراکز آموزش معارف ناب قرآن کریم در زیرمجموعه دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم در حال فعالیت است.

 دانشکده علوم قرآنی آملجواد فرامرزی، عضو هیئت علمی دانشکده علوم قرآنی آمل در گفت‌وگو با ایکنا از مازندران، با ارائه این مطلب که دانشکده علوم قرآنی آمل، از بزرگترین مراکز آموزش معارف ناب قرآن کریم، در زیر مجموعه دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم در حال فعالیت است، افزود: این دانشکده در سال 1374 از سوی واقفان خیراندیش استان و قسمت اعظمی از زمین توسط حاج حسن رنجبر و قسمتی از تفکیک زمین هم‌جوار از سهم شهرداری به دانشکده اهدا شد و در همان سال، پس از اخذ مجوزهای لازم از وزارت علوم تحقیقات و فناوری، به صورت رسمی فعالیت آموزشی خود را آغاز کرد.

فرامرزی تصریح کرد: این دانشکده از قدیمی‌ترین مرکز آموزش عالی قرآنی در سطح استان مازندران است که بسیار پیشتر از مراکز آموزش عالی و دانشگاه‌های اول استان در سال ۱۳۷۳ جهت آموزش عالی قرآنی تشکیل شد. بدین جهت  این دانشکده در بسیاری از امور از جمله تربیت اساتید مجرب قرآنی، کادر اداری، تشکیل کتاب خانه تخصصی قرآنی و ... نه‌ تنها در استان مازندران بلکه در سه استان شمالی پیشرو بوده است.

عضو هیئت علمی دانشکده علوم قرآنی آمل با ارائه این مطلب که دانشکده علوم قرآنی آمل از آغاز تأسیس تاکنون، موفق به پذیرش 1099 دانشجو در مقطع کارشناسی و 327 دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد شده است، خاطرنشان کرد: تعداد دانش آموختگان این دانشکده در هر دو مقطع، 1128نفر است. که بسیاری از آن ها در بخش های مختلف اداری کشور در حالت اشتغال هستند و حتی برخی از آن‌ها به ادامه تحصیل در مقطع دکترا عضو هیئت علمی دانشگاه هستند و این فعالیت‌ها مرهون برنامه‌ریزی‌های دانشگاه در طول دو دهه گذشته است که با برگزاری کلاس‌های آمادگی کارشناسی ارشد زمینه ارتقای دانشجویان را فراهم آورده است.

وی با بیان این که در حال حاضر نیز 182 دانشجو در مقطع کارشناسی و 117 دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد، در این دانشکده مشغول به تحصیل هستند. اظهار کرد: بنابر دلایل پیشرفته به علت پیشرو بودن دانشکده علوم قرآنی آمل در سطح استان مازندران همواره از بهترین اساتید دروس تخصصی و عمومی برخوردار بوده است که این عامل خود باعث گردید که متون اصلی رشته علوم قرآنی در دروس مختلف تدریس شود؛ لذا دانشجو همواره از منابع دست اول رشته علوم قرآنی بهره‌مند است.

فرامرزی با اشاره به اساتید دانشکده در امور پژوهشی اظهار کرد: در این دانشکده تعداد 6 نفر به عنوان عضو هیئت علمی و 39 نفر به عنوان استاد مدعو مشغول فعالیت هستند که از این استادان بیش ازده کتاب و ده ها مقاله در مجلات معتبر ملی و بین المللی به چاپ رسیده است. در بخش کتاب‌ها نیز کتب برخی از  استادان دانشکده توسط ناشران معتبر از جمله انتشارات سمت به چاپ رسیده است.

عضو هیئت علمی دانشکده علوم قرآنی آمل در پایان  گفت: این مجموعه بزرگ آموزشی با دارا بودن کتابخانه‌ای غنی و مجهز، با بیش از 18 هزار عنوان کتاب و 600 عنوان پایان‌نامه، یکی از غنی‌ترین منابع علمی و قرآنی استان است که کار نگارش پایان‌نامه‌ها و مقالات علمی و پژوهشی را هموار می‌سازند. البته با توجه به سیاست‌های جدید دانشگاه در زمینه توسعه این کتابخانه به یکی از کتابخانه‌های تخصصی رشته علوم قرآن و حدیث در استان تبدیل خواهد شد.

انتهای پیام
captcha