تخصیص ۲۵ میلیارد تومان تسهیلات به مددجویان کمیته امداد
کد خبر: 4062965
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۰:۴۷

تخصیص ۲۵ میلیارد تومان تسهیلات به مددجویان کمیته امداد

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: امسال برای نخستین بار در دولت سیزدهم در هفدهم فروردین ماه ۲۵ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه کمیته امداد و ۱۰ هزار میلیارد تومان مددجویان بهزیستی به حساب بانک‌های عامل واریز شده و پرداخت و تسهیلات آغاز شد.

سید مرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد کشور

به گزارش ایکنا از کردستان، مرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد کشور در جشن خودکفایی و تجلیل از یاوران اشتغال که دیروز، ۱۸ خردادماه در اردوگاه امام علی سنندج برگزار شد، اظهار کرد: کردستان ظرفیت‌های بسیار بالایی دارد که متأسفانه به خوبی از آن بهره نگرفته‌اند، اما اکنون هماهنگی و همدلی بین مدیران و مسئولان استان می‌تواند زمینه توسعه استان را رقم بزند.

 وی مجموعه بانک‌های عامل استان را از موفق‌ترین بانک‌های عامل کشور در پرداخت تسهیلات کمیته امداد ذکر کرد و افزود: سال ۱۴۰۰ سهم اشتغال در نظرگرفته شده برای استان کردستان ۶ هزار و ۳۴۳ شغل بوده در حالی که با حمایت بانک های عامل عملکرد کمیته امداد ۷ هزار و ۲۱۸ شغل بوده است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور، مدد جویان کمیته امداد را خوش حسابترین مشترین بانک‌های عامل دانست و ادامه داد: این قشر با کمترین میزان تسهیلات زمینه اشتغال و خود کفایی خود و دیگران را نیز فراهم کرده‌اند.

وی هماهنگی و حمایت ایجاد شده در استان کردستان را عامل مهمی برای توسعه اشتغال ذکر کرد و افزود: تحقق پرداخت رقم ۹۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای اشتغالزایی بیش از سه هزار در استان، زمینه پرداخت تسهیلات بیشتر را به استان رقم خواهد زد.

بختیاری، با اعلام اینکه استان‌هایی که تا پایان آذر ماه موفق به جذب تسهیلات و ایجاد اشتغال شوند، سهمیه بیشتری می‌گیرند، افزود: کارآفرینانی که ۲۰ نفر مددجو کمیته امداد اشتغالزایی کنند، می توانند ۲ میلیارد تومان وام قرض الحسنه ۴ درصد بگیرند.

 وی بیان کرد: امسال برای نخستین بار در دولت سیزدهم در هفدهم فروردین ماه ۲۵ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه کمیته امداد و ۱۰ هزار میلیارد تومان مددجویان بهزیستی به حساب بانک‌های عامل واریز شده و پرداخت و تسهیلات آغاز شد.

رئیس کمیته امدادامام خمینی(ره) کشور یادآور شد: کردستان محرومیت بالایی دارد، اما در سال ۱۴۰۰ کمک‌های مردمی این استان به ۱۳۸ میلیارد و ۸۴ میلیون تومان رسیده و حدود ۳۷ میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان نیز به صورت نقدی در استان کردستان توسط خیرین به ایتام و فقرا کمک شده است که نشان از همت بالای مردم این استان است.

انتهای پیام
captcha