آغاز به‌کار گروه جهادی «حاج عبدالله والی» در نکا
کد خبر: 4062478
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۱

آغاز به‌کار گروه جهادی «حاج عبدالله والی» در نکا

مدیرکل کمیته امداد مازندران از آغاز به‌کار اولین گروه جهادی حاج عبدالله والی در «روستای شیت» شهرستان نکا خبر داد.

حجت‌الاسلام بشیر عالیشاه، مدیر کل کمیته امداد مازندرانحجت‌الاسلام بشیر عالیشاه، مدیرکل کمیته امداد مازندران، در گفت‌وگو با ایکنا از مازندران، با اشاره به اجرای طرح حاج عبدالله والی، گفت: این طرح با حضور گروه جهادی و هسته جهادی در حوزه‌های مختلف در شهرستان‌ها به خدمت‌رسانی می‌پردازند.

عالیشاه تصریح کرد: اولین گروه جهادی حاج عبدالله والی در «روستای شیت» شهرستان نکا، آغاز به‌کار کرد و پزشکان در بخش‌های مختلف در این طرح حضور دارند و در کنار اردوی جهادی، میز خدمت نیز راه‌اندازی شد و مراجعان مسائل و مشکلات خود را مطرح کردند.

وی افزود: «حاج عبدالله والی» از امدادگران کمیته امداد بود که با روحیه جهادی سال‌ها در مناطق محروم منطقه بشاگرد، منشأ خدمات و فعالیت‌های ارزنده و مؤثری در راستای رسیدگی به محرومان بود.

عالیشاه گفت: روز گذشته 16 خردادماه به همراه شیریان، مدیر نظارت و بازرسی کمیته امداد کشور و هیئت همراه در شهرستان نکا روستای شیت حضور یافتیم و از نزدیک با پزشکان قرارگاه طرح حاج عبدالله والی، خانواده‌های نیازمند، خانواده شهید فغانی دیدار و دلجویی کردیم.

وی در ادامه با اشاره به اجرای فاز دوم طرح یاس، گفت: در این طرح آموزش محور‌هایی با موضوعات امداد و کمک‌های اولیه و مهارت‌های پایه داوطلبی و آمادگی در برابر مخاطرات به مددجویان ارائه می‌شود.

عالیشاه، ‏افزایش اعتماد به نفس و خودباوری، پذیرش مسئولیت اجتماعی در میان مخاطبین، توانمندسازی رفتاری، ارتباطی و فرهنگی در میان مددجویان از جمله نکات مهم طرح یاس دانست و افزود: افزایش مهارت خودامدادی و دگرامدادی در افراد در مواقع بحرانی و بلایای طبیعی، ‏ارتقای سطح دانش و مهارت مخاطبین درباره امداد و کمک‌های اولیه و آشنایی با حوادث و سوانح و نحوه مقابله با آن‌ها از دیگر اهداف این طرح است.

وی با تقدیر از همراهی هلال احمر استان در اجرای طرح یاس، اظهار کرد: در فاز اول و دوم طرح یاس ۴۷۵ نفر آموزش دیدند که از این تعداد ۱۱۵ نفر در خانه‌های هلال مستقر شدند.

عالیشاه در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه در سالجاری تا کنون ۷ میلیارد و ۹۴۴ میلیون تومان وام قرض الحسنه به ۶۷۵ نفر از مددجویان تحت حمایت این نهاد، پرداخت شد، گفت: این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر تعداد ۴۷ درصد و از نظر مبلغ ۶۷ درصد رشد داشت.

وی با بیان اینکه وام قرض‌الحسنه در بخش‌های تسهیلات مسکن، اشتغال، ودیعه مسکن، فرهنگی، درمان و سایر تسهیلات حمایتی پرداخت شده است، افزود: در حال حاضر ۳ هزار و ۶۵۱ نفر در نوبت درخواست دریافت وام قرار دارند.

انتهای پیام
captcha