مراسم بزرگداشت ولادت حضرت معصومه(س) در یاسوج برگزار شد
کد خبر: 4061378
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۶

مراسم بزرگداشت ولادت حضرت معصومه(س) در یاسوج برگزار شد

مراسم بزرگداشت ولادت حضرت معصومه(س) و تکریم امامزادگان استان در بقعه متبرکه شاه فرج الله(ع) یاسوج با حضور نماینده مردم کهگیلویه‌وبویراحمد در مجلس خبرگان رهبری برگزار شد.

ولادت حضرت معصومه(س)

به گزارش ایکنا از کهگیلویه‌وبویراحمد، حجت‌الاسلام عباس نصیرالاسلامی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه‌وبویراحمد امروز، 11 خردادماه در مراسم بزرگداشت ولادت حضرت معصومه(س) و تکریم امامزادگان استان، با بیان اینکه برگزاری این برنامه معنوی در کنار بقاع متبرکه همچون امام‌زاده شاه فرج‌الله برای تکریم این امامزاده است، گفت: امروز از ظرفیت ذخایر مادی امام زادگان جهت آزادی زندانیان استفاده می‌شود.

وی هدف از ساخت بقاع متبرکه را ایمان و توحید و مبارزه و جنگ با کفر دانست و افزود: اگر کسانی تعظیم و بوسه بر دست پادشاهان زدند، دست بقاع شرک را بوسیده است اما وقتی شخصی جلال و کرم حضرت علی(ع) را حرمت می کند، توحید را حرمت می‌کند.

نماینده مردم کهگیلویه‌وبویراحمد در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه قرار گرفتن در برابر امامزادگان به معنای حضور در برابر انسان‌های عادی نیست بلکه این شخصیت‌ها فرزندان امامان معصوم هستند، اضافه کرد: امام زادگان شخصیت‌های دینی و کانون علم و دانش و معرفت هستند و گاهی آنچنان برجسته هستند که عصمت برای آنها قائلند یکی از این شخصیت‌ها و امام زادگان عباس بن علی(ع) است که بسیاری از شهدا به جایگاه او غبطه می‌خورند.

آیت‌الله ملک‌حسینی تصریح کرد: اگر امامزادگان تکریم می‌شوند و روز ملی تکریم برای آنها برگزار می‌شود نشان از لیاقت و ارزش ما بوده که خداوند متعال اجازه نام و یاد آنها را می‌دهد.اگر شهید سلیمانی‌ها که رحمت و رضوان خدا بر او باد از بقاع متبرکه دفاع کردند از ایمان و توحید دفاع کردند.

وی با اشاره به نظام شیطانی و طرح آن در قالب دین برای از بین بردن ارزش‌های دینی، ابراز کرد: امروز با نام آزادی بشر به جنگ آزادی می‌روند به نام حقوق بشر به جنگ حقوق بشر می‌روند و مشاهده می‌شود در قالب مفاهیم ارزشمند به جنگ ارزش‌ها می‌روند.

نماینده مردم کهگیلویه‌وبویراحمد در مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: باید امامزاده‌ها و مساجد بعد فرهنگی آن فعال باشد و هیئت امناء‌ها فرهنگ را بدانند و بسیاری از هیئت امناء سال‌ها تلاش کردند و در کنار تلاش‌های آنها باید اصول و فرهنگ هیئت امناء یاد گرفته شود.

آیت‌الله ملک‌حسینی در پایان خطاب به مدیرکل امور اوقاف کهگیلویه‌وبویراحمد، گفت: حجت‌الاسلام نصیرالاسلامی بقاع متبرکه و مساجد را دریابد و اصلاحات فرهنگی را بدانند و اجرایی کنند تا توسعه فرهنگی پیاده شود.

انتهای پیام
captcha