اعلام زمانبندی مسابقات قرآن منطقه‌ای اوقاف مازندران
کد خبر: 4061299
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۰

اعلام زمانبندی مسابقات قرآن منطقه‌ای اوقاف مازندران

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به زمان‌بندی مسابقات مرحله منطقه‌ای، گفت: این مسابقات از ٢٠ تیر‌ماه در امامزاده ابراهیم(ع) آمل آغاز و تا ٢٦ تیرماه در شهر‌های کلارآباد، ساری، بابل و دو روز در بهشهر ادامه دارد.

اعلام زمحجت‌الاسلام ابراهیم حیدری‌جناسمی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندرانانبندی مسابقات قرآنی منطقه‌ای اوقاف مازندرانحجت‌الاسلام ابراهیم حیدری‌جناسمی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران، در گفت‌وگو با ایکنا از مازندران، اظهار کرد: مسابقات قرآن کریم سازمان اوقاف به صورت منطقه‌ای (شهرستانی)، استانی، کشوری و سپس بین‌المللی برگزار می‌شود و تمامی آحاد جامعه می‌توانند در رشته‌های مختلف شرکت کنند.

وی با بیان اینکه این دوره از مسابقات در رشته‌های حفظ کل قرآن کریم، قرائت تحقیق و ترتیل تا مرحله بین‌المللی برگزار می‌شود، افزود: رشته حفظ ۲۰ جزء قرآن کریم برای آقایان و بانوان تا مرحله کشوری و حفظ ۱۰ جزء قرآن کریم، حفظ ۵ جزء قرآن کریم تا مرحله استانی خواهد بود.

حیدری با بیان اینکه رشته اذان نیز مانند دوره‌های قبلی ویژه آقایان بوده که در مرحله استانی و کشوری برگزار می‌شود، تصریح کرد: رشته‌های مدیحه‌سرایی، همخوانی قرآن کریم و دعاخوانی در بخش آقایان و بانوان در مرحله استانی و کشوری برگزار می‌شود.

این مسئول با دعوت از تمامی آحاد جامعه برای شرکت در رشته‌های تفسیر قرآن کریم، ترجمه نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه، گفت: رشته‌های تفسیر عمومی قرآن کریم، ترجمه نهج‌البلاغه، ترجمه صحیفه سجادیه در بخش برادران و خواهران در مرحله استانی، مقدماتی کشوری و نهایی کشوری برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه نام‌نویسی مسابقات قرآن کریم همزمان با سراسر کشور در استان مازندران آغاز شده و تا ۲۵ خردادماه ادامه دارد، افزود: تا کنون حدود یک هزار مازندرانی در چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم نام‌نویسی کردند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران، با اشاره به زمان‌بندی مسابقات مرحله منطقه‌ای، گفت: این مسابقات دوشنبه، ٢٠ تیر‌ماه در امامزاده ابراهیم(ع) آمل، سه‌شنبه، ٢١ تیرماه در امامزاده عبدالوافی کلار آباد، چهارشنبه، ٢٢ تیرماه در امامزاده عباس(ع) ساری، پنجشنبه، ٢٣ تیرماه در امامزاده قاسم(ع) بابل و شنبه و یکشنبه، ٢٥ و ٢٦ تیرماه در امامزاده فضل و فاضل(ع) بهشهر، برگزار می‌شود.

 

انتهای پیام
captcha