کنگره «شهدای روحانی، منادیان وحدت» در کردستان برگزار شد
کد خبر: 4055784
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۸

کنگره «شهدای روحانی، منادیان وحدت» در کردستان برگزار شد

کنگره «شهدای روحانی، منادیان وحدت» با حضور خانواده شهدای روحانی و جمعی از مسئولان استانی امروز، 19 اردیبهشت‌ماه در مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور برگزار شد.

کنگره «شهدای روحانی، منادیان وحدت»

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام علی جعفرنژاد، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه بیت‌المقدس کردستان در کنگره «شهدای روحانی، منادیان وحدت» که امروز، 19 اردیبهشت‌ماه در مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور برگزار شد، اظهار کرد: امروز شاهد برگزاری پیش کنگره ۴ شهید روحانی در سنندج هستیم که کنگره اصلی در شهر مقدس قم برگزار خواهد شد.

وی افزود: از ابتدای انقلاب تاکنون جامعه روحانیت ۴ هزار و ۵۰۰ شهید تقدیم این نظام کرده است که این طلاب و روحانیون کسانی بودند که خود خط شکن و جلودار بوده‌اند و هزار و 275 شهید از این تعداد در دوره مشروطه جان خود را در راه اسلام فدا کرده‌اند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه بیت المقدس کردستان بیان کرد: جامعه روحانیت ده برابر جمعیت خود شهید تقدیم نظام مقدس انقلاب اسلام کرده‌اند و این امر موجب شده که نوک حملات دشمن امروز متوجه این قشر مظلوم جامعه شود.

وی با اشاره به پایگاه اجتماعی روحانیون بین مردم، اظهار کرد: روحانیون در طول تاریخ این انقلاب همواره نشان داده‌اند که خط شکن بوده و هستند و در دفاع از آرمان انقلاب استوار هستند.

حجت‌الاسلام جعفر نژاد با اشاره به تقدیم 51 شهید روحانی در استان کردستان که بیشتر این شهدا به ترور رسیده‌اند، افزود: تاکنون در تکریم خانواده شهدای روحانی کردستان به ۴۰ خانواده مراجعه کرده‌ایم و از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی هدایای ویژه‌ای به این عزیزان تقدیم شده است.

وی در پایان یادآور شد: یکی از کارهایی که ما در کنار این کنگره انجام داده ایم، جمع آوری آثار شهدای روحانی در قالب کتاب است که این امر می‌تواند بسیار اثربخش باشد.

انتهای پیام
captcha