جمع‌آوری بیش از ۱۰ میلیارد تومان زکات فطره در قزوین
کد خبر: 4055494
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۱

جمع‌آوری بیش از ۱۰ میلیارد تومان زکات فطره در قزوین

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) قزوین گفت‌: تاکنون بیش از ۱۰ میلیارد تومان زکات فطره در استان جمع‌آوری و ساماندهی شده است و جمع‌آوری‌ها همچنان ادامه دارد.

جمع آوری زکات

به گزارش ایکنا از قزوین، به نقل از روابط عمومی کمیته امداد قزوین، ناصر ظاهری، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) قزوین، بیان کرد: جمع‌آوری زکات فطره توسط کمیته امداد و دبیرخانه شورای زکات همچنان ادامه دارد.

وی اظهار کرد: ‌یک هزار و ۲۲۱ صندوق در یک هزار و ۱۵۲ پایگاه ‌جمع آوری زکات فطره شهروندان قزوینی را بر بر عهده داشتند که از این تعداد ۶۳۴ پایگاه توسط کمیته امام خمینی(ره)، ۱۳۴ پایگاه توسط مراکز نیکوکاری و ۳۸۴ پایگاه توسط سایر موسسات برپا شده بودند.

ظاهری با بیان اینکه زکات فطره جمع‌آوری‌شده در مراکز نیکوکاری و مساجد از طریق ائمه جماعت و هیات‌ امنا در بین نیازمندان همان محله توزیع‌شده است، تصریح کرد: براساس هماهنگی با بانک‌های عامل زکات فطره و سایر وجوهات جمع‌آوری‌شده در پایگاه‌ها در روز عید سعید فطر به‌حساب نیازمندان و مددجویان تحت حمایت واریز شد.

این مسئول همچنین با اشاره به کمک های کمیته امداد به یتیمان و فرزندان محسنین، یادآور شد: در حال حاضر یک هزار و ۵۰۶ نفر یتیم و ۶ هزار و ۸۵۶ فرزند محسنین زیر پوشش کمیته امداد استان قزوین هستند که بیش از ۳۰ هزار حامی از این فرزندان حمایت می‌کنند.

وی یاد آور شد: ۶۰ هزار نفر زیرپوشش کمیته امداد هستند که بخشی از کمک های فطریه و کفارات به این افراد اختصاص می یابد.

انتهای پیام
captcha