دلسوزی امام حسن(ع) نسبت به دردمندان جامعه
کد خبر: 4049418
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۳

دلسوزی امام حسن(ع) نسبت به دردمندان جامعه

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان با اشاره به خصلت‌های نیک امام حسن(ع) مانند بخشندگی، جوانمردی، سخاوتمندی و غیره گفت: امام حسن مجتبی(ع) نسبت به دردمندان جامعه بسیار دلسوز و همواره با اقشار مستضعف و فقیر همراه و همنشین بود.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالرضا پورذهبی، نماینده ولی فقیه در استان کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی، نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان در نشست اخلاقی و هماهنگی مراسم گرامیداشت سالروز ولادت امام حسن مجتبی(ع) که روز گذشته، 25 فروردین‌ماه در دادگستری استان کردستان برگزار شد، با اشاره به اینکه امام حسن(ع) به کریمه اهل بیت(ع) معروف هستند، اظهار کرد: احادیث و آیات متعددی در رابطه با کلمه کریم و کرامت آمده و اگر هزاران ساعت بحث کنیم به فضائل شخصی امام حسن(ع) دست پیدا نمی‌کنیم.

وی با اشاره به آیه 85 سوره حجر که می‌فرماید:« فَاصْفَحِ الصَّفْحَ الْجَمِيلَ؛ پس در برابر ناهنجاری‌های مردم گذشتی کریمانه داشته باش»، افزود: متأسفانه برخی از انسان‌ها در منزل، محیط کاری و کوچه و خیابان شخصیت‌های متفاوت داشته در حالی‌که انسان کریم اینگونه نیست و همواره یک شخصیت ثابت دارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان با بیان اینکه انسان کریم بخشنده، جوانمرد، سخاوتمند، با شرف، بزرگوار و سودرسان به خلق است، بیان کرد: اینها تنها گوشه‌ای از ویژگی‌های شخصیتی امام حسن(ع) بود که بهترین سرمشق برای دوستداران اهل‌بیت(ع) است.

وی با بیان اینکه امام حسن(ع) به مهمان احترام می‌گذاشت و به یتیمان، فقرا، بدهکاران و انسان‌های صاحب حجت کمک می‌کرد، افزود: امام حسن مجتبی(ع) نسبت به دردمندان جامعه بسیار دلسوز بودند و با اقشار مستضعف و ضعیف همراه و همنشین می‌شدند.

حجت‌الاسلام والمسلمین پورذهبی به معنای کرامت انسانی پرداخت و افزود: این افراد به دلیل کرامت در ریشه‌ و کرامت نفسانی خود را به خاطر مال دنیا خوار و ذلیل نمی‌کنند و وقتی در جایگاهی قرار می‌گیرند، جایگاه شایسته و ستایش‌بخشی را دارند.

وی با تأکید بر الگوگیری از امام حسن مجتبی(ع) یادآور شد: امیدوارم ما مسلمانان همواره پیروان راستینی برای امام حسن مجتبی(ع) باشیم.

انتهای پیام
captcha