پرداختن به امور مساجد در صدر فعالیت مدیران باشد
کد خبر: 4048167
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۲

پرداختن به امور مساجد در صدر فعالیت مدیران باشد

استاندار مازندران با اشاره به اینکه پرداختن به نماز و ابعاد آن و فعالیت‌های قرآنی باید در محور فعالیت‌های مساجد باشد، اظهار کرد: پرداختن به امور مساجد در صدر فعالیت هر مدیری قرار گیرد.

سید محمود حسینی‌پور، استاندار مازندرانبه گزارش ایکنا از مازندران، سیدمحمود حسینی‌پور، استاندار مازندران، عصر دیروز، 20 فروردین‌ماه در جلسه شورای عالی سیاست‌گذاری مساجد استان مازندران با اشاره به شهادت مظلومانه دو روحانی مجاهد فی‌سبیل‌الله در حرم امن رضوی، گفت: دشمنان به خیال خام خود در پی آتش‌افروزی بین مسلمانان هستند و با ترور مجاهدان راه حق می‌خواهند اهداف شوم خود را عملی کنند.

وی با بیان این که مسجد مهم‌ترین پایگاه عقیدتی، فکری و معنوی اسلامی و همواره کانون هدایت و مبارزه علیه کفر و الحاد و مامن دلدادگان حق و فضیلت خواهی بوده است، افزود: مساجد در طول تاریخ اسلام و انقلاب اسلامی پایگاه سترگی برای ترویج اسلام و انسجام نظام جمهوری اسلامی بوده و در دوران دفاع مقدس، یک سنگر پشتیبانی‌کننده در پشت جبهه برای رزمندگان ما به شمار می‌‌رفت.

استاندار مازندران با بیان اینکه نقش مرجعیت و قدرت معنوی مرجعیت در بین طبقات جامعه در سایه الله‌اکبر‌های مناره‌های مساجد ما تکوین یافت، اظهار کرد: مساجد پایگاه عظیم جریانات دینی، مذهبی و انقلابی است و هر اندازه نسبت به مساجد توجه داشته باشیم، در روند حرکت‌های معنوی و فرهنگی و مقابله با جنگ نرم دشمنان موفقیت بیشتری خواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه اگر امروز شاهد پدیده‌ها و بزه‌های نوظهور هستیم، افزود: یکی از دلایل این پدیده‌ها، کم رنگ شدن نقش مساجد است با پس از پیروزی انقلاب اسلامی هیچ‌گونه تشکیلات و ساختاری نداشتیم، ولی با محوریت مساجد خیلی از کار‌ها پیش رفت و امروز نیز با پررنگ‌تر کردن نقش مساجد می‌توانیم بر بسیاری از مشکلات فائق آییم.

حسینی‌پور با اشاره به اینکه پرداختن به نماز و ابعاد آن و فعالیت‌های قرآنی باید در محور فعالیت‌های مساجد باشد، اظهار کرد: مساجد باید اولویت اول و اصلی مدیران استان باشد و برای کمک کردن و احیای مساجد نباید به دنبال پیدا کردن راه‌کار‌های صرفاً قانونی باشیم، پرداختن به امور مساجد در صدر فعالیت هر مدیری قرار گیرد و اراده لازم در این راستا وجود دارد.

وی تقویت تجهیزات و امکانات در مساجد را امری ضروری دانست و افزود: کارگروه عملیاتی پشتیبانی از مباحث نوسازی و مالی مساجد باید در استان تشکیل شود تا نیازمندی‌های مساجد استان در این کارگروه بررسی و احصا شود و مجمع خیرین در این راستا نیز پای کار بیایند و استانداری و سایر دستگاه‌های دولتی همکاری کنند.

استاندار مازندران با اشاره به نقش مدیریتی مساجد در محلات، تأکید کرد: مساجد به صورت محله‌محوری باید در تحکیم بنیان خانواده و پیشگیری از برخی مسائل خانوادگی و ناهنجاری‌های اجتماعی فعال و مؤثر عمل کنند.

انتهای پیام
captcha