برگزاری نشست فصلی قرارگاه ائمه جمعه جنوب آذربایجان‌غربی در تکاب
کد خبر: 4045942
تاریخ انتشار : ۱۲ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۵

برگزاری نشست فصلی قرارگاه ائمه جمعه جنوب آذربایجان‌غربی در تکاب

نشست فصلی قرارگاه ائمه جمعه جنوب آذربایجان‌غربی با محوریت جهاد تبیین و شعار سال با حضور مسئول سیاست‌گذاری ائمه جمعه آذربایجان‌غربی و ائمه جمعه شهرستان‌های جنوب استان در تکاب برگزار شد.

برگزاری نشست فصلی قرارگاه ائمه جمعه جنوب آذربایجان‌غربی در تکاببه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام امیر عبدل، مسئول سیاست‌گذاری ائمه جمعه آذربایجان‌غربی، 11 فروردین در نشست فصلی قرارگاه ائمه جمعه جنوب آذربایجان‌غربی اظهار کرد: اولین جلسه فصلی قرارگاه ائمه جمعه جنوب استان، با محوریت جهاد تبیین و شعار سال در نشست فصلی قرارگاه ائمه جمعه جنوب استان در شهرستان تکاب برگزار شد که با هم‌افزایی ائمه‌جمعه جنوب استان برای سال 1401 برنامه‌ریزی‌های مختلف فرهنگی انجام خواهیم داد.

وی افزود: نعمت نماز جمعه یک نعمت بی‌واسطه برای مردم و مسؤلان بوده و تشکیل هیئت‌های اندیشه‌ورز از میان نخبگان شهرستانی جهت استفاده از نظرات ایشان برای تدوین برنامه‌های فرهنگی قرارگاه نمازهای جمعه در سال 1401 مورد انتظار است.

حجت‌الاسلام علی رحیمی، امام‌جمعه شهرستان تکاب هم در این نشست تصریح کرد: شهرستان تکاب نماد قدمت و مدنیت بوده و تخت سلیمان مرکز اصلی امور مذهبی همه تمدن‌ها بوده است.

وی ادامه داد: شهرستان تکاب سهم به‌سزایی در مسائل دینی و انقلاب داشته و در این راستا با تقدیم 453 شهید سرافراز، بیش از 700 جانباز، 73 آزاده از جمله رادمردی‌ها و جانفشانی‌های این خطه را به تصویر می‌کشد که 6 خانواده این دیار 2 فرزند خویش را تقدیم انقلاب و سرافرازی آن کرده‌اند.

حجت‌الاسلام حمید حسن‌زاده، دبیر ائمه جمعه جنوب استان و امام‌جمعه میاندوآب نیز در این نشست تصریح کرد: آذربایجان‌غربی طبق دستور شورای سیاست‌گذاری ائمه‌جمعه استان، به دو قسمت قرارگاهی شمال و جنوب تقسیم شده است که وظایفی همچون: پشتیبانی، فرهنگی، دینی و اعتقادی را دنبال می‌کنند.

وی افزود: عمران و آبادانی و تاسیس کارخانجات و ... در هر حکومتی مد نظر بوده اما معیشت و اعتقادات مردم کمتر مورد عنایت بوده است از فرماندار، سپاه، نیروهای ارگان‌های مختلف از جمله نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی که در قانون‌گذاری‌ها دستی دارد انتظار می‌رود نسبت به تصویب بودجه‌های فرهنگی و کارهای دینی اهتمام بیشتری کنند.

حجت‌الاسلام حسن‌زاده گفت: متاسفانه در آستانه ماه مبارک رمضان، چهره شهرها فاقد رنگ و بوی رمضانی است و شهرها حال و هوای رمضان، عبادت و جهاد و شهادت ندارند بنابراین می‌طلبد تا با اختصاص بودجه این امور محقق شود.

 

انتهای پیام
captcha