برنامه‌های نیمه شعبان در کرمان اعلام شد
کد خبر: 4043105
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۱

برنامه‌های نیمه شعبان در کرمان اعلام شد

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کرمان با تاکید بر ترویج و تبلیغ فرهنگ مهدوی، بر نقش رسانه‌ها در این زمینه تاکید کرد و گفت: برنامه‌ها در دو بخش محتوایی و میدانی برنامه‌ریزی شده است.

حسین انجم‌شعاع رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان، حسین انجم‌شعاع، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کرمان امروز ۲۴ اسفندماه در نشست خبری اعلام برنامه‌های ستاد شعبانیه استان کرمان که در محل شورای هماهنگی کرمان برگزار شد، با تبریک اعیاد شعبانیه بیان کرد: اعتقاد به منجی در اکثر ادیان از جمله مسیحیت وجود دارد اما این اعتقاد در تشیع روشن و مبرهن است.

وی با اشاره به اعتقاد شیعیان در خصوص منجی، آمادگی برای ظهور را مهم دانست و با بیان اینکه کسانی برای ظهور آماده هستند که از امتحان سربلند بیرون آمده باشند، گفت: انتظار زمانی معنا دارد که دستوراتی که برای شخص منتظر آمده است را رعایت کنیم و با عمل، فکر و رفتار خود زمینه ظهور را فراهم کنیم.

انجم‌شعاع یکی از نمودها و جلوه‌های جامعه مهدوی را همدلی دانست و گفت: در جامعه اسلامی باید به فکر همدیگر باشیم. چیزی که در جامعه با عنوان نذر همدلی و کمک مومنانه انجام می‌شود را جدی بگیریم و کسانی که می‌توانند در این اقدامات شرکت کنند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات کرمان با تاکید بر ترویج و تبلیغ فرهنگ مهدوی و انتظار، در این راستا نقش رسانه‌ها، نشریات و فضای مجازی را بسیار کمک کننده عنوان کرد و افزود: محتوای‌های تولید شده در خصوص فرهنگ مهدوی باید علمی، متقن و برای نسل جوان و نوجوان قابل قبول باشد.

وی خاطر نشان کرد: ترویج فرهنگ مهدویت و انتظار، امیدآفرین است و اگر ما در این مسیر قدم برداریم جدای از حسناتی که دارد سبب رشد و تعالی می‌شود که در این راستا همه باید تلاش کنند و شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کرمان به عنوان متولی برگزاری برنامه‌ها در دو بخش برنامه‌ریزی کرده است که شامل برنامه‌های محتوایی و برنامه‌های میدانی است.

انجم‌شعاع خاطر نشان کرد‌: برنامه‌های جشن و میدانی شامل برگزاری جشن نیمه شعبان در تمامی محلات و مساجد به ویژه در مهدیه مسجد صاحب‌الزمان(عج) همراه با برگزاری مراسم احیا نیمه شعبان، اجتماع مردمی ساعت ۹ شب نیمه شعبان در گلزار شهدا، اجتماع مهدویون در گلزار شهدا، راه‌اندازی کاروان‌های شادی به مدت سه روز از ۲۵ تا ۲۷ اسفندماه، نورافشانی شب نیمه شعبان با ندای یامهدی در بیش از ۵۰ نقطه از شهر کرمان، جشن میلاد‌نور و غیره است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کرمان در خصوص برنامه‌های محتوایی بزرگداشت نیمه شعبان گفت: مسابقه حفظ دعای عهد، استفاده از ظرفیت فضای مجازی، تبلیغات و فضا سازی محیطی از جمله این برنامه‌ها است.

انتهای پیام
captcha