شاخص‌های گفتاری و رفتاری شهدا در جامعه نهادینه شود
کد خبر: 4042965
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۱
مدرس حوزه علمیه لرستان:

شاخص‌های گفتاری و رفتاری شهدا در جامعه نهادینه شود

مدرس حوزه علمیه لرستان با بیان اینکه همه ما باید تلاش کنیم سبک زندگی شهدا به‌عنوان سبک زندگی برای همه ما الگو باشد، بر لزوم نهادینه شدن شاخص‌های گفتاری و رفتاری شهدا در جامعه تأکید کرد.

حجت الاسلام مصطفی تیموری، مدرس حوزه علمیه لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، در آیین گرامیداشت شهدای گمنام دانشگاه لرستان که امروز، ۲۳ اسفند در یادمان شهدای گمنام این دانشگاه برگزار شد، حجت‌الاسلام مصطفی تیموری، از مدرسان حوزه و دانشگاه به عنوان پژوهشگر و روایت‌گر دوران دفاع مقدس درباره جایگاه شهدا، سخنانی بیان کرد و گفت: ما در هر جایگاهی هستیم باید مسئولیت خودمان نسبت به شهدا را نحو احسن انجام بدهیم.

وی با بیان اینکه نباید کتاب‌های با موضوعات شهدا و دوران دفاع مقدس در کتابخانه‌ها، خاک بخورند، اضافه کرد: جهاد تبیین یک موضوع بسیار مهم است و البته باید مراقبت کنیم در جهاد تبیین دچار انحراف نشویم؛ مهم این است که شخصیت و سبک زندگی شهدا به صورت دقیق برای جامعه تبیین شود.

این کارشناس مذهبی با اشاره به اینکه ما همگی باید تلاش کنیم سبک زندگی شهدا به عنوان سبک زندگی برای همه ما الگو باشد، بر لزوم نهادینه شدن شاخص‌های گفتاری و رفتاری شهدا در جامعه تأکید کرد و گفت: ایران امروز یک ایران قوی و مقتدر سطح جهان است.

علی نظری، سرپرست دانشگاه لرستان و رئیس سازمان بسیج اساتید استان لرستان در این آیین، در سخنانی گفت: بهترین همراه و رفیق انسان کسی است که اطاعت از خدا و رسول خدا(ص) دارد و رفیق و همراه شهدا و صالحین است؛ بنابراین مقام شهدا مقامی است که در کنار پیامبران و صالحین قرار دارد.

وی با بیان اینکه گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و تکریم خانواده‌های معظم شهدا، یک وظیفه و رسالت مهم برای همه‌ ما است، افزود: تحلیل بنده این است که پیام مهم شهدای والامقام این است که همه ما باید براساس رهنمودهای مقام معظم رهبری در مسیر تمدن‌سازی نوین اسلامی حرکت کنیم.

نظری با بیان اینکه پیام شهدا، این است که از ولی امر، همواره اطاعت کنیم، ادامه داد: همه ارکان دانشگاه لرستان براساس روحیه همکاری و هم‌افزایی باید به صحنه بیایند تا ظرفیت‌های دانشگاه را ارتقا بدهیم و اگر کمبودها، نابسامانی‌ها یا بی‌انضباطی‌هایی در برخی بخش‌های کاری وجود دارد باید همه دست به دست همدیگر بدهیم و آنها را رفع کنیم.

سرپرست دانشگاه لرستان با یادآوری اینکه پیام شهدای سرافراز این است که ما اهل انفاق باشیم؛ انفاق در راه دین؛ شهدا، انسان‌های بزرگی بودند که جانشان را در راه دین، امنیت و اقتدار ایران اسلامی، انفاق کردند، اضافه کرد: اگر ما بتوانیم خود را از اسارت نفس و اسارت مال و هوای نفس، رها کنیم و شخصیت و وجود خود را در راه تعالیم قرآنی، وسعت بدهیم آنگاه دقیقاً در مسیر شهدا حرکت کرده‌ایم.

نظری، از خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران خواست که خاطرات شهدای سرافراز را ثبت و ضبط کنند تا سرمایه‌ای ماندگار برای آیندگان شود و ادامه داد: در راستای بزرگداشت مقام شهدا، یک بوستان نزدیک به گلزار شهدای گمنام دانشگاه لرستان با عنوان بوستان ۱۱۰ شهید دانشجوی استان لرستان، نام‌گذاری شده است.

حجت‌الاسلام حبیب حاتمی‌کن‌کبود، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه لرستان در این آیین با بیان اینکه شهید و شهادت به جامعه، نور و روشنایی می‌دهد و همه ما در هر جایگاهی که هستیم مدیون خون پاک شهدا هستیم، اظهار کرد: امنیت و اقتدار ایران، مدیون خون پاک شهیدان است؛ شهدا از خانواده و جان و مال، برای امنیت کشور، عبور کردند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه لرستان با بیان اینکه امیدوارم همه ما در عمل و رفتار بتوانیم رهروان راستینی برای شهیدان والامقام باشد، جنایات متعدد رژیم آل سعود را نیز محکوم کرد.

 

انتهای پیام
captcha