تشریح برنامه‌های هیئات مذهبی استان مازندران
کد خبر: 4042895
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۷

تشریح برنامه‌های هیئات مذهبی استان مازندران

مسئول هیئت مکتب الشهدای دانشگاه علوم پزشکی بابل اظهار کرد: در هیئات استان مازندران برنامه‌های متنوعی در طول سال برگزار می‌شود. به ویژه در ایام همه‌گیری ویروس کرونا، در قالب فضای مجازی بوده است.

محمد علی قاسمی درزی

محمد علی قاسمی درزی، مسئول هیئت مکتب الشهدا دانشگاه علوم پزشکی بابل و دبیر قرارگاه استانی هیئات دانشجویی استان مازندران، در گفت‌وگو با ایکنا، به بیان نکاتی درباره فعالیت‌های هیئات مذهبی در این استان پرداخت و گفت: در استان مازندران هیئات دانشجویی متعددی فعال هستند که از جمله آنها هیئت مکتب الشهدای دانشگاه علوم پزشکی بابل، هیئت شهدای گمنام دانشگاه علوم کشاورزی، هیئت انصار المهدی دانشگاه فرهنگیان، هیئت محبان المهدی دانشگاه نوشیروانی، هیئت انصار الحسین دانشگاه علوم پزشکی مازندران، هیئت قائم آل محمد دانشگاه پیام نور، هیئت محبان الحسین دانشگاه مازندران و ... هستند.

وی ادامه داد: در هیئات برنامه‌های متنوعی در طول سال برگزار می‌شود. به ویژه در ایام همه‌گیری ویروس منحوس کرونا فعالیت‌ها علاوه بر اینکه در تعدادی از هیئات کاهش نداشته بلکه بیشتر از گذشته نیز گشته اما در قالب فضای مجازی بوده است. اگرچه خود این مسئله مجازی شدن دانشگاه‌ها آسیب‌های زیادی به بدنه هیئات وارد نمود.

قاسمی درزی یادآور شد: برگزاری کارگاه‌های متنوع توانمندسازی در سطح استان، طرح‌های مطالعاتی در حیطه جهاد تبیین، جلسات هم اندیشی در راستای جهاد تبیین، برگزاری مراسم فرهنگی در قالب وبینار یا نیمه حضوری، برگزاری پویش‌های دانشجویی، رزمایش کمک مؤمنانه، مسابقات مناسبتی و فرهنگی، طرح بزرگ با شهدا تا شهادت، رادیو هیئت، بازدید از مراکز نگهداری سالمندان و ... از جمله فعالیت‌هایی است که در مدت اخیر توسط هیئات استان مازندران انجام گرفته است.

مسئول هیئت مکتب الشهدا دانشگاه علوم پزشکی بابل اظهار کرد: متاسفانه قبل از تشکیل قرارگاه هیئت‌های استان بسیار اندک با یکدیگر در ارتباط بوده و برنامه‌های جامع و مشترک در حد بسیار کمی شکل می‌گرفت اما با تشکیل قرارگاه استانی سطح ارتباطات بین دبیران هیئات استان وسعت یافته و زمینه برای همکاری‌های گسترده فراهم شد که نمود آن در ماه‌های پیش رو مشاهده خواهیم کرد.

وی ادامه داد: همه واقفیم که دانشگاه به عنوان نبض فرهنگی جامعه و نقش دانشجو به عنوان چشم بیدار جامعه است. طنین مطالبه‌گری و دغدغه علمی، فرهنگی ،سیاسی، اجتماعی جز جدایی ناپذیر دانشجو از گذشته تا به حال بوده است. از این میان جریان خودجوش و مومن، همواره پیشرو و پیشگام در عرصه های مختلف فرهنگی بوده که هیئات دانشجویی یکی از نمودهای درخشان و مظاهر تام این شجره طیبه می‌باشد‌.

قاسمی درزی بیان کرد: هیئت متعلق به همه است نه فقط سلیقه‌ای خاص، اما متاسفانه آن طور که باید تا به امروز به همچین مجموعه‌ای با ظرفیت تجمیع گروه‌ها و افکار مختلف دانشجویان در کنار هم، آن طور که باید بها داده نشده است اما بحمدالله با تشکیل قرارگاه استانی امید می رود این امر مورد توجه بیشتر قرار گیرد. تمرکز اصلی این قرارگاه در استان مازندران در وهله اول مسئله جهاد تبیین می باشد و جهاد تبیین نه با هزینه‌های هنگفت بلکه با همت گروهی و دسته جمعی صورت می‌گیرد که تشکیل قرارگاه استانی این امر را میسر کرده است.

وی افزود: به‌واقع پاشنه آشیل موضوع جهاد تبیین شبکه‌های مجازی و اجتماعی هستند. اگر امروز می‌بینیم دشمن همه فعالیت‌هایش را متمرکز کرده بر استفاده از شبکه‌های اجتماعی، برای این است که قدرت تخریبی آن را می‌داند. در جامعه امروزی اثر تخریبی یک پیام و یا یک کلیپ چند دقیقه‌ای به‌مراتب بیشتر از چندین بمب و موشک است. ما اگر می‌خواهیم در جهاد تبیین دست بالا را داشته باشیم، بدون شک یکی از ابزارهای کارآمد آن فضای مجازی است.

مسئول هیئت مکتب الشهدای دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: مقام معظم رهبری بحث جهاد تبیین را اولین بار در دیدار با هیئات دانشجویی مطرح کردند که این نشان دهنده اهمیت موضوع و هم چنین ضرورت نقش موثر هیئت‌های دانشجویی در پیشبرد این فریضه مهم است. جهاد تبیین چهارچوب مهم قدرت نرم است که البته لوازم و شرایط بسیار جدی دارد. اما آنچه باید به آن توجه کنیم و رهبر انقلاب آن را مورد توجه قرار دادند و بارها توسط متفکران بیان شده این است که باید به‌معنای واقعی کلمه جهاد را در «جهاد تبیین» به‌کار ببریم.

انتهای پیام
captcha