«آرامش بهاری» میهمان 190 بقعه متبرکه فارس می‌شود
کد خبر: 4041670
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۸

«آرامش بهاری» میهمان 190 بقعه متبرکه فارس می‌شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس از اجرای طرح «آرامش بهاری» در ایام نوروز 1401 در 190 بقعه متبرکه این استان خبر داد و گفت: این طرح از 28 اسفندماه سال جاری آغاز و تا 13 فروردین سال 1401 ادامه خواهد داشت.

حجت‌الاسلام سیدعباس موسوی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارسحجت‌الاسلام سیدعباس موسوی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس درگفت‌وگو با ایکنا از فارس، از اجرای طرح «آرامش بهاری» در ایام نوروز 1401 خبر داد و گفت: به دلیل اینکه امسال میزبان میهمانان و زائران نوروزی هستیم، طرح آرامش بهاری هم اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه این طرح در ایام نوروز 1401 در 190 بقعه متبرکه فارس اجرا خواهد شد، افزود: طرح مذکور از 28 اسفندماه سال جاری آغاز و تا 13 فروردین سال 1401 ادامه خواهد داشت.

موسوی اظهار کرد: این طرح بهاری در سه سطح در بقاع متبرکه اجرا خواهد شد که در سطح یک تمام امکانات رفاهی اعم از زائرسرا، خدمات فرهنگی و غیره به زائران ارائه می‌شود و در دو سطح دیگر نیز به ترتیب خدمات کمتری به زائران ارائه می‌شود.

مدیرکل اوقاف فارس با بیان اینکه طرح مذکور با حضور 130 مبلغ بومی و غیربومی اجرا می‌شود که قریب 30 مبلغ غیربومی هستند، گفت: یکی از اقداماتی که قبل از اجرای طرح آرامش بهاری انجام خواهیم داد، غبارروبی و عطرافشانی بقاع متبرکه و گلزار شهدا در آخرین پنج‌شنبه سال یعنی 26 اسفندماه همزمان با سراسر کشور است.

وی با تصریح اینکه یکسری ویژه برنامه‌های مناسبتی و مذهبی در این طرح اجرا می‌شود، اقامه نماز جماعت، ارائه خدمات رفاهی و اسکان زائران، برپایی خیمه‌های معرفت دینی، اجرای ویژه برنامه قرار دوازدهم، راه‌اندازی ایستگاه‌های صلواتی را از جمله برنامه‌های طرح آرامش بهاری اعلام کرد.

موسوی همچنین از همکاری 19 گروه فعال جهادی در بقاع متبرکه به منظور اجرای برنامه‌های اجتماعی، خیریه و توزیع بسته‌های معیشتی در قالب طرح مذکور خبر داد و گفت: علاوه براین‌ها در این طرح 90 ایستگاه صلواتی در بقاع متبرکه برای زائران برپا خواهد شد.

مدیرکل اوقاف فارس با بیان اینکه حداقل 15 خیمه معرفت دینی در قالب طرح آرامش بهاری برپا خواهند شد، گفت: این خیمه‌ها شامل غرفه‌های مشاوره و پاسخگویی سئوالات شرعی، چند رسانه‌ای، مباحث عفاف و حجاب، مجموعه‌های نمایشگاهی، عرضه محصولات فرهنگی و برنامه ویژه اجرای برنامه تبلیغی چهره به چهره به صورت استیج هستند.

انتهای پیام
captcha