دانستنی‌های قرآنی + اینفوگرافی
کد خبر: 4039733
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۹

دانستنی‌های قرآنی + اینفوگرافی

قرآن کریم، کتاب سعادت بشر و معجزه جاوید پیامبر اسلام(ص)، نوعی خاص از آفرینش و راهنمای انسان به سوی خدا است که به موضوعات فراوان بشری در راه رسیدن به کمال انسانی اشاره کرده است.

دانستنی‌های قرآنی + اینفوگرافیبه گزارش ایکنا از اردبیل، قرآن کریم، کتاب سعادت بشر و معجزه جاوید پیامبر بزرگ اسلام، حضرت محمد مصطفی(ص)، نوعی خاص از آفرینش و راهنمای انسان به سوی خدا است که به موضوعات فراوان بشری در راه رسیدن به کمال انسانی اشاره کرده است.

یکی از مباحثی که در قرآن و سنت با اهمیت ویژه‌ای مطرح شده، فطرت‌مندی انسان، فطری‌ بودن دین، فطرت‌ پسندی عدل و قبح ظلم، معلوم بودن فجور و تقوی به الهام فطری، اعتراف رسمی انسان به ربوبیت الهی در عالم ذر و عهد و پیمان خداوند با او در عدم تبعیت از شیطان است که آیات قرآن و روایات ائمه معصومین(ع) بر آن دلالت صریح دارند.

در آیه ۳۰ از سوره روم که به آیه «فطرت» معروف است به فطری بودن چیزی برای انسان اشاره شده است، فلذا با اینکه این شناخت مخالفانی دارد، اما به نظر میرسد که آگاهی نسبت به وظیفه تسلیم حقیقت بودن یکی از آگاهی‌های فطری انسان است و آیه فطرت به همین موضوع اشاره دارد.

دانستنی‌های قرآنی + اینفوگرافی

انتهای پیام
captcha