شرکت ۹۰ هزار دانش‌آموز کردستانی در طرح حفظ جزء سی قرآن
کد خبر: 4039142
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۳

شرکت ۹۰ هزار دانش‌آموز کردستانی در طرح حفظ جزء سی قرآن

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان با اشاره به آغاز طرح حفظ جز سی‌ام قرآن از ۳ سال گذشته گفت: تعداد دانش‌آموزان شرکت‌کننده استان کردستان از ۹ هزار نفر به ۹۰ هزار نفر در سال جاری افزایش پیدا کرده است.

دیدار شورای امور تربیتی با نماینده ولی فقیه در استان کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی، نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان امروز، هشتم اسفندماه در دیدار با اعضای ستادی گرامیداشت هفته تربیت اسلامی با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، امور تربیتی را یکی از رویش‌های انقلاب اسلامی ذکر کرد که برکات و کارکردهای خاصی را در سطح مدارس و جامعه داشته است.

وی پرداختن به مباحث اعتقادی، معنویت و تربیت را سه رسالت و وظیفه مهم امور تربیتی بر شمرد که باید مورد توجه قرار گرفته و به آن پرداخته شود.

حجت‌الله نریمانی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌و‌پرورش استان کردستان در ادامه این دیدار اظهار کرد: آموزش عمومی قرآن کریم و تربیت حفاظ قرآن از مطالبات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) بوده است.

وی با اشاره به آغاز طرح حفظ جز سی‌ام قرآن از سه سال گذشته افزود: تعداد دانش‌آموزان شرکت کننده استان از ۹ هزار نفر به ۹۰ هزار نفر در سال جاری افزایش پیدا کرده است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌و‌پرورش استان کردستان با اشاره به اینکه ثبت‌نام در این طرح از طریق سایت انجام می‌شود، بیان کرد: دانش‌آموزان حافظ در سامانه مربوطه ثبت‌نام و بعد از آزمون و راستی‌آزمایی به آنان گواهی اعطا می‌شود. در سه سال گذشته بیش از ۱۶۴ هزار دانش‌آموز استان کردستان در برنامه حفظ قرآن شرکت کرده‌اند که بعد از اتمام زمان، در آزمون مربوطه شرکت و راستی آزمایی و به آنان گواهینامه اعطا می‌شود.

نریمانی افزود: دانش‌آموزان علاقه‌مند و مستعد استان هر ساله در برنامه حفظ کل قرآن، ۲۰ و ۲۵ جزء و ... شرکت می‌کنند که امروز به نمایندگی از دانش‌آموزان حافظ کل قرآن از دو نفر آنان به مناسبت هفته امور تربیتی تجلیل خواهد شد.

گفتنی است در پایان این دیدار از دو دانش‌آموزان حافظ کل قرآن با حضور نماینده ولی‌فقیه در کردستان و مدیرکل آموزش‌و‌پرورش استان با اهدای لوح سپاس و جایزه نقدی از طرف آموزش و پرورش و دفتر نماینده ولی‌فقیه تجلیل شد.

انتهای پیام
captcha