سرپرست فرمانداری رفسنجان برکنار شد
کد خبر: 4038175
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۱
با حکم وزیر کشور

سرپرست فرمانداری رفسنجان برکنار شد

در پی اظهار نظر اشتباه سرپرست فرمانداری رفسنجان و توهین به خبرنگار حاضر در جلسه، علی اکبر پورمحمدی با حکم وزیر کشور از سمت خود عزل شد.

علی‌اکبر پورمحمدی  سرپرست فرمانداری رفسنجان

به گزارش ایکنا از کرمان، در پی اظهار نظر اشتباه سرپرست فرمانداری رفسنجان و توهین به خبرنگار حاضر در جلسه، علی اکبر پورمحمدی، سرپرست فرمانداری رفسنجان با حکم وزیر کشور از سمت خود عزل شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان و خانه مطبوعات کرمان در پیام‌هایی جداگانه به این اقدام فرماندار رفسنجان واکنش نشان دادند.

محمدرضا علیزاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان اظهار کرد: هر وقفه و چالشی در مسیر بیان روشن و دقیق خواست و مطالبه مردم از مسئولان از سوی هر مسئولی، بی شک در تضاد با گفتمان دولت سیزدهم، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و نگاه کلی حاکم بر سیستم مردم محور این دولت است.

وی افزود: توهین به یک خبرنگار، از آن مواردی است که می‌تواند مسیر اعتمادسازی به خدمتگزاران در دولت سیزدهم را با تخریب و با کندی همراه کند و بی‌شک و بی‌اغماض قابل قبول نیست و اقدام انقلابی وزارت کشور و شخص وزیر در واکنش به این اتفاق ناخوشایند، خود گویای اهمیتی است که ارکان دولت به نوع ارتباط با آحاد مردم به‌ویژه اهالی رسانه با تک تک ارکان دولت دارند.

علیزاده تصریح کرد: امیدداریم که این رخداد تلخ، دیگر در هیچ جا و جلسه‌ای در سراسر کشور تکرار نشود و همه مسئولان و مدیران به توصیه رئیس‌جمهور مبنی بر سعه صدر و تلاش برای خدمت به مردم نهایت توجه و دقت را مبذول دارند.

در اطلاعیه خانه مطبوعات استان کرمان نیز آمده است: به اطلاع اصحاب رسانه و اعضای خانه مطبوعات استان کرمان می‌رسانیم، از ظهر روز گذشته که اولین گزارش درباره پاسخ خارج از عرف سرپرست فرمانداری رفسنجان در قبال سؤال یکی از خبرنگاران عضو، دریافت شد پیگیری موضوع در دستور کار خانه قرار گرفت.

بر همین مبنا مدیرعامل خانه مطبوعات استان حسب وظیفه ذاتی خانه در دفاع از آزادی بیان و دفاع از حقوق خبرنگاران، مذاکراتی را با استاندار، سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی استانداری و مدیرکل روابط عمومی استانداری انجام و ضمن ابراز تأسف از رفتار ناشایست سرپرست فرمانداری، خواستار انجام اقدامات لازم و ضروری در مواجهه با این موضوع شد.

خانه مطبوعات استان کرمان ضمن غیرقابل توجیه دانستن رفتار سرپرست فرمانداری رفسنجان، پیگیری‌های خود را تا رسیدن به نتیجه قابل قبول ادامه خواهد داد.

انتهای پیام
captcha