برگزاری دومین جشنواره همیاران فرهنگ و هنر روستا در قزوین
کد خبر: 4032054
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۹

برگزاری دومین جشنواره همیاران فرهنگ و هنر روستا در قزوین

دومین جشنواره همیاران فرهنگ و هنر روستا (شبکه روستاهای قرآنی و دوستدار کتاب استان قزوین) به مناسبت چهل و سومین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی با رویکرد توجه به‌سلامت روانی و الگوی زندگی بهتر در جامعه روستایی برگزار می‌شود.

جشنواره همیاران فرهنگ و هنر روستا

به گزارش ایکنا از قزوین، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، به مناسبت چهل و سومین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی دومین جشنواره همیاران فرهنگ و هنر روستا (شبکه روستاهای قرآنی و دوستدار کتاب استان قزوین) با حمایت و همکاری دبیرخانه فرهنگ و هنر روستا و عشایر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.

اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین با رویکرد توجه به‌سلامت روانی و الگوی زندگی بهتر در جامعه روستایی با گسترش فعالیت‌های فرهنگی و هنری در سطح مناطق کم برخوردار این جشنواره را در سه بخش فرهنگی شامل داستان‌نویسی، شعر، کتاب، بخش قرآنی شامل رشته‌های قرائت و اذان ویژه آقایان و بخش ویژه هنری شامل عکاسی موبایلی برگزار می‌کند.

در بخش داستان هر نویسنده می‌تواند فقط یک داستان کوتاه هزارتا ۴ هزارکلمه‌ای تایپ‌شده در محیط نرم‌افزار word با موضوع آزاد که تاکنون منتشرنشده را برای شرکت در مسابقه ارسال کند، این داستان می‌تواند از قصه‌های مختص منطقه محل سکونتشان باشد.

در بخش شعر نیز موضوع آزاد است و هر شاعر حداکثر با ۳ شعر می‌تواند در جشنواره شرکت کند، در بخش کتاب نیز کلیه کتاب‌های چاپ‌شده و دارای شماره فیپا و شابک می‌توانند در این بخش شرکت کنند، در بخش قرآنی نیز شرکت‌کنندگان باید حداکثر در ۵ دقیقه اذان و یا تلاوت خود را تکمیل کرده و فایل آن را به شماره اعلام‌شده ارسال کنند.

محورهای مسابقه در بخش عکاسی موبایلی شامل جاذبه‌های طبیعی و گردشگری، آثار باستانی، صنایع‌دستی روستا، آیین‌ها، رسوم سنتی و مذهبی، فرهنگ و سبک زندگی اجتماعی، لباس‌های محلی و هم‌نشینی با طبیعت و مشاغل روستا است.

هر عکاس با توجه به موضوعات مسابقه می‌تواند صرفاً ۵ عکس به دبیرخانه ارائه کند، عکس‌های ارسالی باید از روستاهای استان قزوین باشد و نام روستا ذکر شود، همچنین حجم عکس ارسالی حداکثر ۵ مگابایت با پسوند jpg و در قالب فایل ارسال شود.

شرکت‌کنندگان باید از ساکنان روستاهای استان باشند و دبیرخانه جشنواره مختار است در هر مرحله که خلاف این موضوع ثابت شود متقاضی را از جشنواره حذف کند، علاقه‌مندان به شرکت در جشنواره می‌توانند آثار خود به همراه مشخصات شامل نام و نام خانوادگی، شماره تماس ثابت یا همراه، نام روستای محل سکونت خود را از طریق پیام‌رسان واتساپ به شماره ۰۹۰۵۰۳۵۹۵۱۲ ارسال کنند.

علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره‌های تماس دبیرخانه: ۰۲۸۳۳۶۹۱۳۹۹-۳۳۶۹۱۴۰۴ -۰۲۸۳۳۶۹۱۴۱۲ ادارات شهرستان‌ها: آبیک:۳۲۸۹۴۴۹۰ تاکستان: ۳۵۲۴۰۸۱۰ آوج: ۳۴۶۲۳۸۶۳ البرز: ۳۲۲۴۶۰۴۰ بوئین‌زهرا: ۳۴۲۲۸۵۹۰ اقبالیه: ۳۳۴۲۲۸۱۱ تماس بگیرند.

انتهای پیام
captcha