استقبال مردمی از کاروان شهدای گمنام در رامسر
کد خبر: 4025045
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۸

استقبال مردمی از کاروان شهدای گمنام در رامسر

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران گفت: پیکر مطهر ۶ شهید گمنام صبح دیروز، دهم دی‌ تحویل مسئولان استان مازندران و از امروز مراسم استقبال از کاروان شهدای گمنام استان از رامسر آغاز شده است.

استقبال از کاروان شهدای گمنام استانبه گزارش ایکنا از مازندران، عبدالله ملکی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران، امروز؛ ۱۱ دی‌ماه در جمع خبرنگاران گفت: پیکر مطهر ۶ شهید سال‌های دفاع مقدس صبح جمعه، دهم دی‌ماه در معراج شهدای تهران تحویل نمایندگان استان شده و از امروز مراسم استقبال از کاروان شهدای گمنام استان از رامسر آغاز شده است.

وی افزود: کاروان شهدای گمنام از جاده کندوان وارد استان می‌شود و برنامه‌های استقبال، تشییع و تدفین از امروز، شنبه، یازدهم تا پنجشنبه، شانزدهم دی‌ماه در سطح استان، انجام خواهد شد.

سردار ملکی با بیان اینکه مردم مازندران به مدت یک هفته میزبان این شش آلاله زهرایی در جای جای استان خواهند بود، تصریح کرد: مراسم تشییع استانی شهدا پنجشنبه، شانزدهم دی در سالروز شهادت حضرت زهرا(س) همزمان با سراسر کشور در ساری انجام خواهد شد.

این مسئول با اشاره به اینکه پیکر شهدا پس از تشییع برای تدفین به شهر‌های بهشهر، نکا و جویبار منتقل می‌شود، ادامه داد: مراسم شب وداع با شهدا در چهار شهر میزبان بهشهر، نکا، جویبار و ساری برگزار و پیکر یک شهید در دانشکده امام محمدباقر(ع) ساری خاکسپاری خواهد شد.

ملکی با بیان اینکه مراسم دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی شامگاه دوشنبه، سیزدهم دی با حضور شهدای گمنام در مصلای امام خمینی(ره) ساری برگزار می‌شود، اظهار کرد: شهرستان نکا میزبان دو شهید گمنام ۱۸ و ۲۹ ساله به ترتیب از عملیات‌های کربلای ۵ شلمچه و بدر شرق دجله خواهد بود که در نیروگاه شهید سلیمی و بوستان شهدای گمنام خاکسپاری می‌شوند.

وی افزود: شهرستان بهشهر میزبان دو شهید ۲۷ و ۴۰ ساله از عملیات بدر شرق دجله خواهد بود، و شهید ۲۷ ساله در روستای برما و شهید ۴۰ ساله در بندر امیرآباد خاکسپاری خواهند شد. پیکر شهید ۲۰ ساله از عملیات کربلای ۵ شلمچه در دانشکده امام محمدباقر(ع) ساری خاکسپاری و پیکر شهید ۱۸ ساله از عملیات بدر شرق دجله در لاریم جویبار تدفین خواهد شد.

انتهای پیام
captcha