اعلام برنامه‌های روز جهانی مقاومت در لرستان
کد خبر: 4024373
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۹

اعلام برنامه‌های روز جهانی مقاومت در لرستان

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستاد برنامه‌های روز جهانی مقاومت و بزرگداشت دومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی در استان لرستان را تشریح کرد.

سعید رشیدی، مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس در لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، محسن رشیدی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان سه‌شنبه، هفتم دی در نشست با خبرنگاران به تشریح مهمترین برنامه‌های بزرگداشت روز جهانی مقاومت و سالگرد شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی در لرستان پرداخت و گفت: استانداری به عنوان رئیس شورای هماهنگی دفاع مقدس لرستان، دستورالعمل بزرگداشت روز جهانی مقاومت را به فرمانداران، ادارات، نهادها و سازمان‌ها به منظور هرچه با شکوه‌تر برگزار کردن دومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی ابلاغ می‌کند.

وی به نواختن زنگ مقاومت در روز چهارشنبه، هشتم دی‌ماه در مدارس استان اشاره کرد و افزود: آموزش و پرورش با استفاده از ظرفیت محتوایی هنری تصویری شبکه شاد برای تبیین روز جهانی مقاومت و نشر ارزش‌های شهید والا مقام سپهبد قاسم سلیمانی در دوران دفاع مقدس و حوزه مقاومت اقدام می‌نماید.

رشیدی اضافه کرد: در دوز پنج‌شنبه، نهم دی ساعت هشت و نیم، بنیاد شهید و امورایثارگران با همکاری سایر ادارات و دستگاه‌ها مراسم عطر افشانی و غبارروبی قبور مطهر شهدا را برگزار می‌کند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان با بیان اینکه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با استفاده از ظرفیت ارتباطی، فرهنگی، هنری و مجازی در اجرای برنامه گرامیداشت روز جهانی مقاومت در استان و اجرای ویژه‌برنامه و همایش «راه سلیمانی» اقدام می‌کند، اظهار کرد: صدا و سیما نیز نسبت به پخش برنامه‌های ویژه روز جهانی مقاومت با محوریت سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی در شبکه استانی افلاک اقدام می‌کند.

رشیدی ادامه داد: ائمه‌جمعه در روز جمعه، دهم دی‌ماه در سراسر استان نسبت به تبیین دستاوردهای حضور ایران اسلامی و نقش بی‌بدیل شهید سردار سلیمانی و شهدای مدافع حرم و جبهه مقاومت در اجرای سه اصل عزت، حکمت و مصلحت در خطبه‌های نماز جمعه می‌پردازند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان با بیان اینکه همه دستگاه‌ها ادارات و نهادها نسبت به فضاسازی محیطی و همچنین صدور بیانیه به مناسبت روز جهانی مقاومت و شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی و ابوالمهدی المهندس اقدام می‌کنند، افزود: هیئت‌های مذهبی و مواکب جهت برگزاری مراسم بزرگداشت روز جهانی مقاومت، شهدای مدافع حرم و جبهه مقاومت و ایجاد ایستگاه صلواتی اقدام خواهند کرد.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری مسابقه دلنوشته نویسی با عنوان «قهرمان من افتخار من» به همت اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان، گفت: عموم لرستانی‌ها می‌توانند آثار خود را برای شرکت در این مسابقه تا تاریخ ۲۵ دیماه به شماره واتساپ ۰۹۳۹۴۷۲۸۲۰۶ رسال کنند.

رشیدی در پایان گفت: برگزاری رژه خودرویی و موتوری در سطح شهرهای استان در روز جهانی مقاومت، سالگرد شهادت سپهبد قاسم سلیمانی از دیگر برنامه‌هایی است که اجرا می‌شود.

انتهای پیام
captcha