تشکیل بانک اطلاعاتی مفاخر و نویسندگان دلفان
کد خبر: 4023273
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۹

تشکیل بانک اطلاعاتی مفاخر و نویسندگان دلفان

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دلفان از تشکیل بانک اطلاعاتی مفاخر و نویسندگان این شهرستان با هدف تشکیل جامعه نخبگان دلفانی خبر داد.

همایش تجلیل از نویسندگان دلفانبه گزارش ایکنا از لرستان، به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دلفان، اولین همایش تجلیل از نویسندگان برتر دلفان جمعه، سوم دی‌ماه از سوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دلفان برگزار شد.

یوسف نوری‌زاده، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دلفان در این همایش، گفت: این همایش در راستای یکی از اهداف بیانیه «گام دوم انقلاب» که از سوی مقام معظم رهبری ترسیم شده است، برگزار شد.

وی با بیان اینکه یکی از انتظارات مقام معظم رهبری از جامعه نخبگانی رساندن ایران به جایگاه واقعی خود در جهان است، افزود: ایران در گذشته‌های نه چندان دور منبع مباحث علمی در دنیا بود که بنا به دلایلی این جایگاه تضعیف شد و با پیروزی نظام مقدس جمهوری اسلامی بخشی از عقب‌افتادگی‌های علمی کشور جبران شده و در حال حاضر جایگاه ایران در حد متوسط به بالا است.

نوری‌زاده با اشاره به جایگاه خوب شهرستان دلفان از نظر وجود مفاخر، اضافه کرد: مسئولان شهرستان باید تمام تلاش خود را برای معرفی این ظرفیت بسیار ارزشمند به جامعه و مسئولان ارشد استانی و کشوری به‌کار بگیرند.

وی با اشاره به برگزاری همایش تجلیل از نخبگان شهرستان دلفان ادامه داد: در همایش 70 نفر از اساتید، نویسندگان و هنرمندان شرکت کردند و در مجموع 250 اثر بسیار ارزشمند به دبیرخانه همایش ارسال شد.

نوری‌زاده معرفی اساتید، نویسندگان، مؤلفان  و مفاخر دلفان به مردم به‌ویژه نسل جوان، تکریم مقام علم و دانش و ترغیب و تشویق جامعه به مطالعه کتاب و کتابخوانی، تشکیل بانک اطلاعاتی از مفاخر و نویسندگان دلفان جهت تشکیل جامعه نخبگانی در دلفان، تشکیل نمایشگاه دائمی از آثار چاپ شده توسط نویسندگان و مفاخر دلفان را از اهدف برگزاری همایش نخبگان و مفاخر دلفان برشمرد.

در حاشیه این همایش نمایشگاه کتاب چاپ شده توسط مفاخر دلفان با حضور امام‌جمعه و اساتید و هنرمندان افتتاح شد.

انتهای پیام
captcha