ضرورت معرفی ابن حسام در بستر ملی
کد خبر: 4022019
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۲
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی تاکید کرد:

ضرورت معرفی ابن حسام در بستر ملی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: جشنواره فرهنگی هنری، ادبی ابن حسام لازم است بستر ملی پیدا کند و فضایی ایجاد کند تا در سطح گسترده‌تر به این شخصیت، آثار و تاثیری که گذاشته بپردازیم

ناصر نبی زاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبیبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، ناصر نبی زاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی، امروز  ۲۸ آذرماه در سومین جشنواره منطقه‌ای فرهنگی هنری و ادبی ابن حسام که به صورت مجازی و ویدئوکنفرانسی به همت جهاددانشگاهی خراسان جنوبی، برگزار شد، اظهار کرد: ابن حسام، بخشی مهمی از حوزه شعری خراسان جنوبی استکه لازم است به آن توجه کنیم.

وی افزود: ابن حسام خوسفی، ذخیره زیبایی از شعر و عاطفه را به وجود می‌آورد و اگر می‌خواهیم نگاهی به آنچه شخصیت و اندیشه‌ها را می‌سازد بیندازیم باید به اشعار این شاعر توجه کنیم؛ در واقع ابن حسام خوسفی تاریخ این منطقه و ادبیات ایران را می‌شناسد.

نبی زاده ادامه داد: قابل تامل است که این شاعر با فردوسی مقایسه می‌شود و بخشی از بستر فرهنگی ما را جلوه می‌دهد که باید به آن توجه شود.

وی با بیان اینکه در تفکر لازم است شاعر را با تمام وجود بشناسیم، افزود: این گونه جشنواره‌ها به ما کمک می‌کند هرسال عمیق تر به این موضوع بپردازیم؛ به خصوص اینکه آثار از سراسر ایران به جشنواره رسیده که باعث خوشحالی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی بیان کرد: این جشنواره لازم است بستر ملی پیدا کند و فضایی ایجاد کند تا در سطح گسترده‌تر به این شخصیت، آثار و تاثیری که گذاشته بپردازیم و ما نیز در به عنوان فرهنگ و ارشاد اسلامی تلاش می‌کنیم تا این مهم محقق شود.

انتهای پیام
captcha