ظرفیت‌های گردشگری مذهبی ممسنی برای اشتغالزایی به کار گرفته شوند
کد خبر: 4011403
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۲

ظرفیت‌های گردشگری مذهبی ممسنی برای اشتغالزایی به کار گرفته شوند

امام جمعه شهرستان نورآباد ممسنی با بیان اینکه گردشگری مذهبی این شهرستان دارای ظرفیت بزرگی در اشتغال‌زایی است، خواستار استفاده از این ظرفیت‌ها شد.

ظرفیت گردشگری، ممسنیبه گزارش ایکنا از فارس، حجت‌الاسلام ‌والمسلمین حسین شاکری‌فر، امام ‌جمعه نورآباد ممسنی امروز، 16 آبان در دیدار با مدیرکل میراث فرهنگی فارس با بیان اینکه این شهرستان دارای آثار باستانی و تاریخی بکر زیادی است و در مسیر شاهراه بین استانی قرار گرفته است، گفت: مسیر عبور بخش عمده‌ای از جمعیت عازم جبهه حق علیه باطل از شهرستان ممسنی بوده است.

وی با بیان اینکه گردشگری مذهبی این شهرستان دارای ظرفیت بزرگی در اشتغال‌زایی است، افزود: باید از وجود مطهر بقعه سیدعلاءالدین محمد(ع) و خواهر بزرگوارشان بنت‌الهدی (س) در بزرگراه کربلا این شهر استفاده کرد.

شاکری‌فر اظهار کرد: با توجه به ظرفیت‌های مناسب شهرستان، اگر زمینه سرمایه‌گذاری به وجود آید، رونق خوبی در اشتغال‌زایی در صنعت گردشگری و صنایع‌دستی صورت می‌گیرد.

امام ‌جمعه شهر نورآباد ممسنی با بیان اینکه فرهنگ‌سازی و بسترسازی فکری در صنایع نوپا این شهرستان به‌ویژه گردشگری و صنایع‌دستی در حال انجام است، گفت: استفاده مناسب از ظرفیت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی این شهرستان بدون شک یکی از راه‌های اشتغال‌زایی است.

هادی شه دوست شیرازی، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس نیز در این دیدار گفت: شهرستان ممسنی دارای جوانان تحصیل‌کرده زیادی است و می‌بایست فرهنگ پشت‌میزنشینی جوانان را به سمتی سوق داد که از ظرفیت‌های بومی استفاده شود.

وی با بیان اینکه اشتغال در حوزه کشاورزی در این شهرستان رونق زیادی دارد، افزود: امروزه صرفاً اشتغال‌زایی در حوزه کشاورزی هم جواب نمی‌دهد و باید در صنعت گردشگری و صنایع‌دستی سرمایه‌گذاری شود.

مدیرکل میراث فرهنگی فارس تصریح کرد: شهرستان ممسنی با دارا بودن چشمه آب‌گرم، می‌تواند به مقصد جدیدی در گردشگری سلامت باشد.

شه دوست شیرازی با بیان اینکه یکی از مؤلفه‌های مهم در توسعه گردشگری، افزایش ظرفیت اقامتی شهرستان است، افزود: در شهرستان ممسنی با توجه به ظرفیت بالای نیروی انسانی تحصیل‌‌کرده و تمکن مالی شهروندان، می‌بایست طرح‌های جدید سرمایه‌گذاری در صنعت گردشگری به مردم ارائه شود.

انتهای پیام
captcha