روستایی که پاسخگوی ابراز ارادت به علامه حسن‌زاده آملی نیست
کد خبر: 4009911
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۳

روستایی که پاسخگوی ابراز ارادت به علامه حسن‌زاده آملی نیست

روستای ایرا که پیکر علامه حسن‌زاده آملی درآن مدفون است، از زیرساخت‌های مناسبی برای پذیرایی از خیل علاقه‌مندان به علامه ذوالفنون برخوردار نیست و لازم است دستگاه‌ها و ادارات به صورت ویژه نسبت به توسعه زیرساخت‌ها اقدام کنند.

مرحوم علامه حسن‌زاده آملیبیش از یک‌ماهی است از خاکسپاری پیکر مطهر علامه حسن‌زاده‌آملی می‌گذرد و همچنان علاقه‌مندان این عالم ربانی برای اظهار ارادت و قرائت فاتحه به مزار این فیلسوف متأله می‌روند.
هر چند در ششم مهرماه همه رسانه تیتر زدند «علامه در منزل خود، جوار همسر فقیدش در روستای ایرا آرام گرفت»؛ اما شاگردان، دلدادگان این عارف ربانی در فقدان او غمگین و پریشان‌دل هستند و تنها زیارت قبر مطهر این فقیه ولایی می‌تواند گوشه‌ای از نگرانی‌های آن‌ها را تسکین دهد.
علاوه بر این روستای ایرا، اکنون روستای سابق نیست و قرار شده تا یک مرکز فرهنگی در این روستا احداث شود و این نقطه مازندران، فضای آرامی برای زائران این عالم ربانی باشد. بنابر این لازم است تا از لحاظ عمرانی این روستا مهیای چنین فضایی شود.
اما ایرا از این به بعد گردشگرانی هم خواهد داشت و آنچه پیداست، زیرساخت‌های این روستا بسیار ناچیز و محدود است و ضرورت دارد تا قبل از رسیدن چهلمین روز درگذشت این عالم ملکوتی، حداقل اقدامات عمرانی با مشارکت فرماندار آمل، مدیرکل امور روستایی و شورا‌های استانداری، مدیرکل بنیاد مسکن، مدیرکل تبلیغات اسلامی، اعضای شورا و دهیار روستا ایرا، مدیرعامل شرکت گاز، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای، مدیرعامل شرکت ارتباطات، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب و مدیرکل راهداری استان، صورت گیرد.
در مراسم تدفین علامه حسن‌زاده، شاهد حضور ارادتمندان به آن مرحوم بودیم که از سراسر کشور به آمل آمده بودند، اما متاسفانه وضعیت جاده، سرویس‌های خدماتی، دسترسی به سرویس‌های مخابراتی و اینترنت در روستا پاسخگوی سیل جمعیت نبود و این موجب شد محدودیت‌های ترافیکی در ابتدای روستای ایرا ایجاد شود و از حضور مردمی که از شهر‌های دور آمده بودند، جلوگیری شود.
با توجه به اینکه علامه حسن‌زاده آملی از مفاخر کشورمان است، لازم است که دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان از سوی استانداری موظف شوند هر چه سریع‌تر خدمات زیرساختی به روستای ایرا را فراهم کنند و این روستا در شأن این عالم ربانی توسعه یابد.
یادآور می‌شود که روستای ایرا در بخش لاریجان شهرستان آمل قرار دارد که در مقابل آن، به سمت شمال؛ شهر رینه، در پائین دست آن روستای آب اسک، در سمت شرق آن روستا‌های نوا و نیاک و جنوب آن روستای لاسم واقع شده‌ است.

انتهای پیام
captcha