آیت‌الله فاضلیان محبوب مردم بود
کد خبر: 4009717
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۲
استاد حوزه علمیه قم:

آیت‌الله فاضلیان محبوب مردم بود

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه آیت‌الله فاضلیان یک روحانی انقلابی، مردمی و محبوب مردم بود، گفت: تا مردم اعمال و کردار یک عالم را نبینند در دل آنها جایی پیدا نمی‌کند و برایشان محبوب نمی‌شود. محبوبیت، عمل و حرف می‌خواهد. عالم ربانی آیت‌الله فاضلیان این صفات را داشت و فرزندان پاکی را در مسیر اسلام تربیت کرد.

حیدری کاشانی استاد حوزه علمیه قمبه گزارش ایکنا از همدان، حجت‌الاسلام محمدباقر حیدری کاشانی، استاد حوزه علمیه قم امروز، 10 آبان‌ماه در مراسم نخستین سالگرد ارتحال آیت‌الله سیدرضا فاضلیان که در حسینیه امام خمینی(ره) همدان برگزار شد، اظهار کرد: خداوند در آیه 30 سوره فصلت می‌فرماید «إِنَّ الَّذِينَ قَالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقَامُوا تَتَنَزَّلُ عَلَيْهِمُ الْمَلَائِكَةُ أَلَّا تَخَافُوا وَلَا تَحْزَنُوا وَأَبْشِرُوا بِالْجَنَّةِ الَّتِي كُنْتُمْ تُوعَدُونَ؛ بر آنان كه گفتند: پروردگار ما اللّه است و پايدارى ورزيدند، فرشتگان فرود مى‌آيند كه مترسيد و غمگين مباشيد، شما را به بهشتى كه به شما وعده داده شده بشارت است»؛ این آیه عظمت مؤمن مقاوم را این‌گونه ذکر می‌کند کسانی که به توحید در خالقیت و ربوبیت اعتقاد دارند و بر این موضوع استقامت می‌کنند ملائکه بر آن‌ها نازل می‌شود و چند بشارت می‌دهند که چون از خدا می‌ترسید از کسی نهراسید، ما دوست شما در زندگی دنیا و آخرت هستیم.

استاد حوزه علمیه قم گفت: مسئله استقامت به‌قدری مهم است که پروردگار در سوره مبارکه شوری نیز به پیامبر اکرم(ص) می‌فرمایند هرچه توان داری باید برای اجرای این مأموریت بگذارید و پروردگار در سوره هود نیز  پیامبر(ص) و پیروانش را نصیحت به استقامت می‌کند.

وی تأکید کرد: در رسیدن به اهداف خود متزلزل نباشیم، همچون سرداران و عالمان ربانی که با استقامت حرکت کردند باید تلاش کنیم و از مسیر حق، توحید، نبوت و اعتقادات نیک جدا نشویم.

حیدری کاشانی با اشاره به اینکه 30 سال در محضر آیت‌الله فاضلیان بودم، گفت: آیت‌الله فاضلیان دارای صفات برجسته‌ای بود، یک موحد واقعی که به پیغمبر اکرم(ص)، امام و ولی‌فقیه ایمان داشت، به‌راستی راحتی عارف در بلای اوست و استقامت کردن هزینه می‌خواهد. وقتی فردی مقاوم شد سختی‌های زیادی را باید تحمل کند و جسم او به خاطر روح بزرگی که دارد باید سختی‌های زیادی را تحمل کند.

این استاد حوزه علمیه اظهار کرد: آیت‌الله فاضلیان دارای 90 سال عمر بابرکت بود و در این مدت توانست افراد زیادی را تربیت کند؛ این عالم بزرگ در عمل استاد ما بود.

وی با اشاره به پیام تسلیت مقام معظم رهبری برای درگذشت آیت‌الله فاضلیان، گفت: وقتی ایشان از آیت‌الله فاضلیان به‌عنوان عالم زاهد و انقلابی یاد کردند می‌دانستند که او یک روحانی انقلابی، مردمی، عالم دینی و محبوب مردم بود.

کاشانی گفت: امام صادق(ع) در حدیثی فرمودند که خدا رحمت کند فردی که ما را در بین مردم با اعمالش محبوب کند؛ چنین عالمی را خدا دوست دارد و در قلب مردم محبت او را قرار می‌دهد، از این رو آیت‌الله فاضلیان در بین مردم همدان محبوب بود.

وی اظهار کرد: تا مردم اعمال و کردار یک عالم را نبینند در دل آنها جایی پیدا نمی‌کند و برایشان محبوب نمی‌شود. محبوبیت، عمل و حرف می‌خواهد. عالم ربانی آیت‌الله فاضلیان این صفات را داشت و فرزندان پاکی را در مسیر اسلام تربیت کرد.

یادآور می‌شود، در پایان این مراسم از مستند زندگینامه آیت‌الله سیدرضا فاضلیان تولیدی صدا و سیمای استان همدان رونمایی شد.

انتهای پیام
captcha